گزارش بسیج از وضعیت مدارس خشت و گلی در جنوب شرق:

ورود ویژه نیروهای جهادی در بازسازی مدارس/ 1600 مدرسه مرمت شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: امسال به همت نیروهای جهادی یک هزار و 600 مدرسه مرمت شد که مقرر بود 500 مدرسه بازسازی شود و بسیج سه برابر تعهد خود عمل کرد
کد خبر: ۸۷۵۳۳۴۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان شور و شوق بسیاری برای حضور در مدرسه دارند، اما در این بین دانش آموزانی هستند که نه تنها اشتیاقی برای حضور در مدرسه ندارند بلکه مدرسه تونل وحشتی برایشان شده که هر بار منتظر پس لرزه ای ست تا فرو ریزد.
در تماسی که خبرنگار بسیج جهت پیگیری این موضوع با علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان داشت، وی با بیان اینکه بیش از 500 مدرسه خشت و گلی در استان وجود دارد، افزود: بیش از 40 درصد از مدارس استان سیستان و بلوچستان از استاندارد کافی برخوردار نیست براساس پیگیری های انجام شده خوشبختانه از محل ردیف عدالت آموزشی  مناطق محروم مبلغ 600 میلیارد تومان جهت حذف مدارس خشت و گلی به استان تخصیص پیدا کرده و مقرر شده تا پایان سال 96 اینگونه مدارس حذف شوند.
وی با بیان اینکه 170 میلیارد تومان از این بودجه طی موافقت نامه برای امسال مبادله شده است، تصریح کرد: مدرسه نبی اکرم دومک نصرت آباد از جمله مدارس خشت وگلی است که میدواریم از محل این اعتبار نسبت به احداث فضای آموزشی استاندارد اقدام شود.
نخعی با بیان اینکه یک پروژه سه کلاسه برای این مدرسه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این مدرسه  54 دانش آموز در سه پایه هفتم، هشتم و نهم تحصیل می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن تقدیر از بسیجیان طرح هجرت افزود: امسال نیروهای جهادی مقرر بود 500 مدرسه را در استان مرمت و بازسازی نمایند که به خاطر پشتکار آن ها یک هزار و 600 مدرسه مرمت شد یعنی بسیج سه برابر تعهد خود عمل کرد.
لازم به ذکر است فضای این مدرسه فضایی است که از طرف مردم به اموزش و پرورش احداث شده و مقرر است تا زمان احداث ساختمان جدید به کمک اهالی مقاوم سازی گردد

ارسال نظرات