گزارش/

استقبال دانش آموزان هراتی از نوشت افزارهای با طرح ایرانی

فصل شروع مدارس به سرعت از راه می رسد و واین روزها والدین برای اینکه از تولید ملی حمایت کنند به جای لوازم التحریر بی کیفیت خارجی از نوشت افزارهای ایرانی خریداری می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۳۴۸۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، فصل شروع مدارس به سرعت از راه می رسد و واین روزها والدین برای اینکه از تولید ملی حمایت کنند به جای لوازم التحریر بی کیفیت خارجی از نوشت افزارهای ایرانی خریداری می کنند.

در زمان فصل بازگشایی مدارس، دانش اموزان و خانواده ها شوق و اشتیاقی برای خرید لوازم التحریر دارند.در این میان اقلام متنوع و رنگارنگ و مدل های مختلف انتخاب را برای کودکان دشوار کرده است.

در چند سال اخیر شرکت های داخلی پا به عرصه طراحی لوازم التحریر ایرانی گذاشتند و مطبوعات و صداو سیما برای فرهنگ سازی و ترویج خرید تولید داخلی از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند .

صادق ناظمیان یکی از فروشندگان لوازم التحریر شهرهرات در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم درباره وضعیت استقبال دانش آموزان هراتی از لوازم التحریر ایرانی-اسلامی اظهار داشت: بیشتر دانش آموزان و والدین لوازم التحریری را انتخاب میکنند که در آنان طراحی اسلامی به کار رفته باشد و ذهن دانش آموزان درگیر فرهنگ ایرانی کند.

ناظمیان همچنین اشاره کرد که اگر رقابت در برند و مدل های لوازم تحریر ایجاد شود و از انحصار یک شرکت خاص در بیاید قطعا قیمت محصولات داخلی نسبت به لوازم وارداتی ارزان تر خواهد و سهم زیادی در بازار کسب خواهد کرد

وی افزود: بعضی از دوستان و مسولین در نزدیکی ماه مهر به فروشگاه بنده مراجعه و بخشی از نیاز لوازم دانش اموز کم درامد و یتیم را تامین کردند.

در ادامه به سراغ یکی از مادرانی رفتیم که برای خرید لوازالتحریر به فروشگاه مراجعه کرده بودیم رفتیم.

خانم زارع میگوید: در سال‌های گذشته کمتر به لوازم‌التحریر ایرانی توجه می‌شد اما امسال با افزایش اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی استقبال بیشتری شاهد بودیم.

وی افزود: طرح‌های ایرانی مشتریان خاص خود را دارد. مثل طرح شخصیت‌های شکرستان که معمولا برای والدین بیشتر از فرزندان جذاب است.

یکی از دانش آموزان به خبرنگار طنین خاتم میگوید: سالهای گذشته یکی از عواملی که ما جذب محصولات خارجی میشدییم به خاطر تنوع محصولات و شخصیت های کارتونی بود ولی امسال طرح های دفترچه های ایرانی متنوع تر شده است و بیشتر دانش آموزان را جذب میکند.

وی افزود: لوازم التحریر از لحاظ انواع طرح های ایرانی اسلامی نسبت به سال قبل خیلی بهتر شده و از تنوع بسیاری برخوردار است.

بنابراین گزارش، به نظر می آید در صورت حمایت از طراحان و همچنین تولید کنندگان نوشت افزار داخلی می توان امیدوار بود که طی سالهای آینده خرید لوازم التحریری خارجی در بازار ایران کاهش چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظرات