آگاهی بخشی اصلی‌ترین راه جلوگیری از گرایش به مواد مخدر است

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: آگاه‌سازی مهم‌ترین اقدام در جهت کاهش گرایش به سوی مصرف مواد مخدر در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۶۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حمید ملک پور در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به نقش اثرگذار آموزش و پرورش در پیشگیری از مصرف مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: پایه و رکن آموزش در مدارس است و باید دانش‌آموزان از سنین کودکی و نوجوانی با مضرات مصرف مواد مخدر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان حتی با شکل ظاهری انواع مواد مخدر آشنا نیستند و ناآگاهانه به مصرف این مواد اقدام می‌کنند، افزود: لازم است با استفاده از ابزارهای آموزشی مختلف از جمله کیت‌های مواد مخدر، دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با شکل ظاهری و مضرات آن آشنا شده تا در صورت برخورد با چنین موادی از مصرف آن خودداری کنند.

ملک پور بیان داشت: باورهای غلط در مورد مصرف مواد مخدر به ویژه این باور که یک بار مصرف سبب وابستگی نمی‌شود یکی از عوامل مهم در گرایش به سوی مصرف و اعتیاد به این مواد است و باید با آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی برای تغییر این باور و نهادینه کردن باورهای صحیح اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به اهمیت و نقش اثرگذار مدارس و دانشگاه‌ها در پیشگیری از اعتیاد مطرح کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرکرد و هر کدام از دانشگاه‌ها در این شهرستان موظف هستند همایش‌هایی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر برگزار کنند.

ارسال نظرات