امام جمعه نیر:

برپایی نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین (ع)

امام جمعه نیر گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) برپایی نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۳۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: ماه محرم و صفر ایام بسیار مغتنمی است تا در راستای اشاعه فرهنگ اصیل دینی تلاش شود و به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران افزایش یافته است،باید به درک عمیق فلسفه محرم و صفر نیز پی ببریم.

وی با بیان این‌که سراسر شهرستان نیر رنگ و بوی حسینی و عاشورایی گرفته است، گفت: همه در عزای حسینی مشغول تلاش و فعالیت هستند، حضور کودکان و نوجوانان و جوانان سیاه پوش در هیأت ها و برنامه های مذهبی نشان از نفوذ عشق حسین در قلوب پاک جوانان پیرو ولایت دارد.

حجت الاسلام مقدسی تبیین فلسفه عاشورا و قیام حسینی را از اهداف اصلی عزاداری های ایام محرم دانست و بیان کرد: از هیأت های مذهبی و عزاداران انتظار می رود با سرلوحه قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اجتناب از اعمال وهم آلود از هرگونه اقدام وهم انگیز که باعث خدشه دار شدن وجه اسلام به ویژه در کشورهای خارجی اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: آنچه که در این میان اهمیت دارد این است که از بدعت‌ها و برخی حرکت‌های وهم‌انگیز که میراث انحرافی دشمنان اسلام است، پرهیز کنیم و تنها با تمسک به ولایت و عشق و شعور حقیقی به حضرت سید‌الشهدا نارسایی‌ها و نامهربانی‌ها را تبدیل به فضا اتحاد و همدلی کنیم.

امام جمعه نیر همه عزاداران را به پرهیز از چنین اقدامات و حرکت‌های بدعت‌آلود و وهم‌انگیز فرا خواند و افزود: بدعت چیزی است که به عنوان وصله به ظاهر و باطن دین و حقیقت شعائر و شئون آن وارد کنند تا یک وهم و گمان نابجایی را ایجاد کرده و با آن از اصالت دین دور شوند.

وی افزود: نماز اول وقت با برپایی آیین های عزاداری حسینی همراه با ترویج فرهنگ عاشورا ارزش واقعی خود را پیدا می کند.

امام جمعه نیر با انتقاد از سبک شمردن نماز در مراسم های عزاداری گفت: بی شک از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و اقامه کردن نماز بوده است، بنابراین توجه به این مهم و اشاره نمادین به اهمیت نماز نزد ائمه اطهار(ع) در مراسم عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تبیین اهداف قیام عاشورای امام حسین(ع) از جمله برپایی نماز اول وقت و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر باید در عمل پیاده شود.

ارسال نظرات