خطیب نمازجمعه بیله سوار:

«عاشورا» یک حادثه نبود بلکه «انقلاب» عظیم بود

خطیب نمازجمعه بیله سوار گفت: قیام عاشورا یک حادثه نبود بلکه جریان سازی و یک انقلاب عظیم بود و لذا باید عزاداری امام حسین علیه السلام هرچه باشکوه تر، برجسته شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۴۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل ازصبح مغان، حجت الاسلام کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر مرزی بیله سوار ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت:ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام ایام احیای فضایل انسانی و معارف الهی و قرانی است.

وی در تشریح حدیثی از امام رضا علیه السلام در باب امامت گفت: زمام و سررشته دین و مصلحت دنیا با امامت و رهبری امکان پذیر است.

حجت الاسلام قیاسی با بیان اینکه امامت ریشه بارور اسلام و دین است افزود: امضای حدود و احکام الهی با دست رهبر الهی میسر و صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه باید در ایام محرم به ماهیت قیام عاشورا پرداخته شود اظهار کرد: قیام عاشورا یک حادثه نبود بلکه جریان سازی و یک انقلاب عظیم بود.

خطیب نمازجمعه بیله سوار با برشمردن انگیزه و عوامل نهضت عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اساسی ترین اهداف امام حسین علیه السلام عنوان کرد.

وی به شناخت هرچه بیشتر شمر زمان و امام حسین زمان تاکید کرد و ادامه داد: ظلم ستیزی منحصر به اسلام نیست بلکه در تمام دنیا مبارزه با استعمار وجود دارد و لذا عاشورا و کربلا با گذشت زمان تمام نشده است بلکه تبدیل به یک مکتب و دانشگاه شده است.

امام جمعه بیله سوار در ابتدای خطبه دوم ، هفته امر به معروف و نهی از منکر را ایام مناسب جهت ترویج فرایض الهی عنوان کرد و افزود: روحانیون، مداحان و شعرا باید در شان امام حسین علیه السلام عزادرای کنند و همانند مطالبی که در زیارت عاشورا موجود است عمل کنند.

حجت الاسلام قیاسی در خصوص نحوه عزاداری ها هم گفت: باید عزاداری امام حسین هر چه باشکوه تر برجسته شود و دسته های عزا همچون گذشته به محله ها و خیابان ها کشیده شود و در نهایت همه دسته در یک جا جمع شوند.

امام جمعه بیله سوار در پایان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان و مرزبانان حریم ایران اسلامی، گفت: نیروهای انتظامی اعم از پلیس و مرزبانی تامین کنندگان امنیت مردم در محل کار، بازار، مرزها و ... می باشند.

به گزارشپایگاه خبری صبح مغان،پیش از خطبه های نماز جمعه، سرهنگ تقوی فرمانده انتظامی شهرستان بیله سوار در گزارشی آخرین امار و اقدامات این مرکز انتظامی را به نمازگران حاضر تشریح و اعلام کرد.

9 مهر لغایت 15 مهر هر سال مصادف با هفته نیروی انتظامی است.

ارسال نظرات