فرمانده انتظامی منطقه قروه خبر داد

رشد 55 درصدی کشفیات مواد مخدر در قروه/ افزایش رضایت مردم از عملکرد پلیس

فرمانده انتظامی منطقه قروه گفت: در نیمه نخست سال جاری کشف مواد مخدر در قروه 55 درصد رشد داشته است و بحث خرده فروشان مواد با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۸۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین‌رضا رشیدی‌فر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قروه در مسجد جامع این شهر، اظهار داشت: در همین زمینه شاهد رشد 235 درصدی کشف مشروبات الکلی هستیم.

وی به رشد 7 درصدی کشف سیگار قاچاق در مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: در زمینه اسلحه غیرمجاز 6 و در زمینه کشف سرقت‌های انجام شده 4 درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در کارنامه نیروی انتظامی شهرستان داریم.

به گفته فرمانده انتظامی منطقه قروه، در6 ماهه نخست سال جاری 24 هزار مورد تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 این شهرستان برقرار شده که این امر بیانگر افزایش مشارکت مردم با نیروی انتظامی است.

رشیدی‌فر با اشاره به کاهش 20 درصدی وقوع سرقت در شهرستان قروه، این موفقیت‌ها را حاصل کارچمعی و تعامل و مشارکت مردم با نیروی انتظامی برشمرد و افزود: با مخلان امنیت اجتماعی با قاطعیت برخورد می‌شود تا امنیت حاکم بر جامعه مستدام باشد.

فرمانده انتظامی منطقه قروه افزود: با توجه به اینکه یکی از مأموریت‌های تأثیرگذار در زمینه احساس امنیت، کارآمدی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بوده، این مرکز در 6 ماه گذشته پاسخگوی بیش از 24 هزار مورد تماس تلفنی شهروندان بوده است.

به گفته رشیدی‌فر، تماس‌های عملیاتی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در قروه، در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 3 درصد رشد برخوردار است که طی آن شاهد رشد 47 درصدی تماس‌های ارشادی و راهنمایی و 7 درصدی رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی منطقه قروه با بیان اینکه میزان شکایات مردمی از پلیس بر اساس آمار به ثبت رسیده در سامانه 197 شهرستان کاهش 70 درصدی درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: میزان انتقادها هم 2 درصد کاهش دارد.

رشیدی‌فر با بیان اینکه شماره تماس 197 در هر ساعت از شبانه‌روز، صندوق پستی و صندوق انتقادات و پیشنهادات نصب‌شده در یگان‌های انتظامی آماده دریافت نظرات مردم شهرستان است، تصریح کرد: شعار امسال هفته ناجا، «همه با هم برای امنیت و آرامش» است که حضور مردم و تعامل آنان با پلیس در تحقق این شعار نقش ویژه‌ای دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه با بیان اینکه هفته ناجا فرصتی ارزنده برای پاسداشت رشادت، تلاش و ایثار جان برکفان این نیروست ، گفت: رشد و تعالی جامعه درابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تنها در سایه امنیت متصور و ممکن است.

رشیدی‌فر افزود: امنیت شالوده و اساس توسعه پایدار در ابعاد مختلف محسوب می‌شود و حضور پلیس در جامعه باید منجر به جلب رضایت مردم و مسؤولان شده و موجب احساس ناامنی برای مخلان امنیت باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بسترهای مشارکت عمومی در تحقق اهداف انضباط اجتماعی و امنیت پایدار ضروری است، افزود: مشارکت مردم با نیروی انتظامی در استقرار امنیت در شهرستان قروه چشمگیر است و همکاری مردم و نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت پایدار اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی هیچ گاه خود را در مقابل مردم ندیده و نخواهد دید، افزود: ما همواره در کنار مردم و همراه با آنان هستیم و رویکرد مردم‌محور و جامعه‌محور ناجا، پلیس را بر آن داشته است تا برای رساندن خیر و برکت به مردم در ماموریت‌های خود آموزه‌های دینی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

ارسال نظرات