پایگاه خبری «مارکت واچ» آمریکا اعلام کرد:

قیمت آتی نفت خام، افزایش یافت

قیمت آتی نفت خامآمریکا، دیروز (جمعه) پس از توافق چهارشنبه گذشته اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در الجزایر، ۹ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۷۵۵۲۳۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس نیویورک با 9 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 48 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید.

 

قیمت نفت خام آمریکا در ماه اوت (11 شهریور تا 9 مهر) افزایش قابل ملاحظه ای 7.9 درصدی را تجربه کرد در حالی که در سه ماهه سوم 2016 در مقایسه با سه ماهه پیش از آن تقریبا 0.2 درصد کاهش یافت. 

 

قیمت نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر (آذر-دی) در پایان معاملات دیروز بازار آیس فیوچرز لندن با 0.8 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 50 دلار و 19 سنت در هر بشکه رسید. 

 

قیمت نفت پایه اروپا در سه ماهه سوم 2016 نسبت به سه ماهه گذشته بیش از یک درصد افزایش یافت اما در ماه اوت چهار درصد نسبت به ماه پیش از آن افزایش پیدا کرد. 

 

اوپک چهارشنبه گذشته با رسیدن به توافق اولیه در مورد کاهش سطح تولید این سازمان به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز، بازارها را غافلگیر کرد. اوپک در ماه اوت 33 میلیون و 200 هزار بشکه نفت تولید کرده است. انتظار می رود در نشست 30 نوامبر (10 آذر) اوپک در وین، سهمیه تولید اعضا به تصویب برسد.

 

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چهارشنبه گذشته در مورد کاهش تولید به توافق رسیدند. با این حال بازرگانان ناچارند 2 ماه منتظر بمانند تا این توافق به تصویب برسد و مشروح آن در مورد چگونگی تقسیم این کاهش تولید در میان اعضا منتشر شود.

 

«جاناتان چان» تحلیلگر انرژی در شرکت تحقیقاتی «فیلیپ فیوچرز» سنگاپور گفت: اوپک راهی جز رعایت سهمیه ها ندارد.

 

اینکه اوپک توانست در مورد کاهش تولید به توافق برسد، بازار را نسبت به افزایش قیمت در آینده امیدوار کرده است اما تحلیلگران مطمئن نیستند که این توافق منجر به ایجاد تعادل در بازار نفت و برابری عرضه و تقاضا شود. 

 

قیمت های نفت در 2 روز پس از توافق اوپک در مورد کاهش سطح تولید این سازمان، بیش از هفت درصد افزایش یافت.

 

«بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان پس از نشست مشورتی اعضای اوپک در الجزایر گفت: «به نظرم این تصمیم خوشحال کننده و بسیار مهم بود که اوپک پس از دو سال و نیم، تصمیم به مدیریت بازار گرفت. پیش از این اوپک آماده نبود که تصمیمی بگیرد... این تصمیم مقدمۀ خوبی برای ایفای نقش این نهاد بین المللی به شمار می رود.»

 

«محمد بن صالح الساده» وزیر انرژی و صنایع قطر، پس از نشست اوپک گفت: تلاش ها برای ایجاد اجماع میان اعضای سازمان، مثال زدنی بوده و من امیدوارم که مذاکرات سازنده، انعطاف پذیر و دلگرم کننده کنونی، ادامه یابد. 

ارسال نظرات