جانشین انتظامی کردستان:

بدحجابی به یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان تبدیل شده است

جانشین انتظامی کردستان گفت: امروز بحث بدحجابی در جامعه به یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان تبدیل شده و متاسفانه روز به روز گستردگی بیشتری پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۹۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جعفر آژنگ در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد شئون کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: تامین امنیت و زدودن آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین رسالت‌های نیروهای انتظامی در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تمهیدات لازم در راستای تامین امنیت در حوزه ترافیکی و غیره برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم شده است.

جانشین انتظامی کردستان در ادامه به گسترش بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز بحث بدحجابی در جامعه به یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان تبدیل شده و متاسفانه روز به روز گستردگی بیشتری پیدا می‌کند.

به گفته آژنگ، موضوع هم‌زیستی انسان با حیوانات و نگهداری از حیوانات نجس از دیگر مشکلاتی است که در جامعه در حال افزایش بوده و با وجود برخوردهایی که انجام می‌شود همچنان افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که نیروی انتظامی استان از نظر برخورد با این موضوع با هماهنگی دادستان اقدامات زیادی انجام داده به نحوی که تعداد برخوردها صورت گرفته نسبت به سال‌های گذشته درصد بالایی را به خود اختصاص داده است، گفت: تعداد کلینیک‌های حیوانات در حال افزایش است که علاوه بر برخوردهای سلبی که وظیفه نیروی انتظامی است و منجر به تشکیل پرونده‌های زیادی شده و در مباحث فرهنگی نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:نیروی انتظامی استان بر اساس وظایف قانونی و رسالت ذاتی در راستای مبارزه با منکرات و ترویج معروفات تلاش‌های جدی داشته که امیدواریم انجام این اقدامات در کنار تلاش‌ سایر بخش‌ها بستر حذف منکرات را در جامعه فراهم سازد.

جانشین انتظامی کردستان با انتقاد از نبود لباس‌های متناسب با شئون و ارزش‌های اسلامی در بازار، گفت: خریدن یک لباس متعارف امروز واقعا سخت شده است، ولی لباس‌هایی که هیچ وجه تمایز با ارزش‌های دین ما ندارد به وفور در ویترین مغازه‌ها دیده می‌شود.

آژنگ برخورد با فروش این نوع لباس‌ها را ضروری دانست و اظهار کرد: برای سامان دادن به وضعیت موجود باید به صورت همزمان به همه بخش‌های مفاسد اجتماعی پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم و ویژه برنامه‌های عزاداری که توسط هیئت‌ها برگزار می‌شود، گفت: هیئت‌های عزاداری در نسب پلاکاردهای خود باید به نحوی عمل کنند که مشکل و مزاحمت برای مردم فراهم نکند.

جانشین انتظامی کردستان رعایت قوانین و مقررات رانندگی به ویژه در پارک خودروها در اطراف حسینیه سنندج، خاطرنشان کرد: از تلاش‌هایی که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و مقابله با منکرات در سطح استان انجام داده واقعا تقدیر می‌کنیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد برگزاری راهپیمایی آمران به معرف در سطح کیفی و بالایی باشیم.

ارسال نظرات