معاون اطلاعات فرمانده انتظامی هرمزگان:

شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حتما ویزا دریافت کنند

معاون اطلاعات فرمانده انتظامی هرمزگان از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی خواست حتما نسبت به دریافت ویزای زیارتی کشور عراق اقدام کنند.
کد خبر: ۸۷۵۶۸۴۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
علی‌اصغر عبادی نیک ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: نیروی انتظامی در زمینه تأمین امنیت هیأت‌های مذهبی در استان هرمزگان و در تمامی شهرستان‌ها برنامه منسجم و هماهنگی را با مشارکت هیأت‌ها اجرا خواهد کرد تا امنیت در این زمینه به طور کامل تأمین و برخی مشکلات ترافیکی و نظم‌بخشی در این بخش نیز به حداقل برسد.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی برای حضور مردم در مراسم اربعین حسینی در قالب ادارات مختلف نیروی انتظامی در جریان است، افزود: از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی می‌خواهیم که از تسهیلات ویژه نیروی انتظامی به منظور صدور گذرنامه استفاده کرده و حتما برای دریافت ویزای زیارتی کشور عراق اقدام کنند چرا که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مبادی مرزی، خروج بدون گذرنامه امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون اطلاعات فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اداره گذرنامه نیروی انتظامی از ساعت 7 صبح تا 5 عصر در هفته ناجا جهت دریافت گذرنامه از سوی مردم فعال هستند و اگر پرونده‌ای به طور کامل به اداره گذرنامه تحویل شود، حتما ظرف مدت 72 ساعت گذرنامه صادر و به افراد تحویل خواهد شد.

عبادی نیک اضافه کرد: ساعات کار مراکز پلیس10 + نیز در سراسر استان از 8 صبح تا ساعت 16 عصر تغییر یافته تا در هفته ناجا خدمات هر چه بیشتری به مردم هرمزگان ارائه کنند.

وی با اشاره به تبعات ناشی از خروج غیرقانونی از کشور، تأکید کرد: هرگونه خروج از کشور باید در قالب گذرنامه ثبت شود و اگر فردی بدون مجوز از کشور خارج شود، پس از ورود به کشور ممنوع الخروج خواهد بود و تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرد.

معاون اطلاعات فرمانده انتظامی از مشتاقان به زیارت حرم حسینی در پیاده روی اربعین امسال خواست تا حتما برای دریافت ویزای گروهی به دفاتر زیارتی مجاز زیر نظر سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و هرگز به افراد سودجویی که در فضای مجازی وعده دریافت ویزای کشور عراق را می‌دهند، اعتماد نکرده و هزینه اضافی بیش از 40 دلار هزینه صدور ویزای زیارتی کشور عراق را نپردازند.

عبادی‌نیک تصریح کرد: برای دریافت ویزای انفرادی نیز افراد حتما باید به سفارت عراق در تهران و یا کنسولگری عراق در شهرهای کرمانشاه، اهواز و مشهد مراجعه کنند و این کشور جز در چهار شهر ایران هیچ مرکزی برای صدور ویزا ندارد.

وی در توصیه‌ای به عزاداران حسینی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین نیز عنوان کرد: عزاداران تلاش کنند تا حدالامکان از به همراه بردن طلا و جواهر و پول زیاد به همراه خویش خودداری کرده و از آن جا که جمعیت هلال احمر کشور در مناطق مختلفی از طول مسیر اقدام به ایجاد پایگاه‌های درمانی و دارویی کرده لذا از به همراه بردن دارو نیز خودداری کنند و یا حتما نسخه پزشک را به همراه دارو داشته باشند.

معاون اطلاعات فرمانده انتظامی گفت: مسافران اربعین حتما دقت کنند که از اعتبار گذرنامه آنان باید بیش از 6 ماه باقی مانده باشد.

وی در پایان وضعیت امنیت استان هرمزگان را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشورمان شاهد استقرار امنیتی مطلوب در سراسر کشور از جمله در استان هرمزگان هستیم که باید با هوشیاری و دقت نظر ویژه از آن حراست کرد.
ارسال نظرات