خانه هنرمندان میزبان هنرمندان حسینی

همزمان با آغاز ماه محرم و سوگواری شیعیان جهان در عزای سرور و سالار شهیدان،خانه هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از 12 الی 21 مهر میزبان هیأت هنرمندان حسینی است.
کد خبر: ۸۷۵۶۹۱۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت :این ویژه برنامه ی فرهنگی و مذهبی در راستای ترویج شعائر دینی و بسترسازی جهت حضور هنرمندان و سهیم شدن قشر فرهنگ ساز استان در عزای سرو و سالار شهیدان در خانه ی هنرمندان، دهه ی اول محرم برگزار می شود.

حجت الله شیروانی افزود:این دومین سال است که به درخواست هنرمندان استان و در قالب این هیأت، عزادارن حسینی در دهه اول ماه محرم برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می کنند .

به گفته وی این هیأت به همت جمعی از  هنرمندان استان و با همکاری و حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،بسیج هنرمندان و انجمن سینمای جوان تشکیل شده و در آن هنرمندان در قالب برنامه هایی ویژه چون تعزیه خوانی، شعرو مرثیه خوانی و سایر برنامه های هنری به بازروایی و سوگ واقعه ی کربلا می پردازند.                                                               

 شیروانی ضمن اشاره به استقبال مردمی از این برنامه، افزود:تشکیل این هیأت  به درخواست و تلاش هنرمندان استان  و به صورت خود جوش بوده و شکل گیری آن نشانه ی دلبستگی و اعتقاد سرشار هنرمندان استان به شعائر دینی ، مذهبی و ارزش های اخلاقی، دینی و انسانی است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت :ماه محرم و واقعه ی عاشورا یکی از زیباترین آثار هنری آفرینش است که اگر چه با سرخی خون نقاشی شده است اما پرچم سبز حسینی اش روایت گر ظلم ستیزی و حق طلبی است که هیج کجای دنیا به این زیبایی به تصویر در نیامده است.                  

 علاقه مندان برای شرکت در برنامه های این هیأت می توانند از 12 الی 21 مهر ماه ساعت 19 به خانه هنرمندان حوزه هنری واقع در چهار راه بوعلی سینا مراجعه نمایند.

ارسال نظرات