به مناسبت آغاز ماه محرم بیان شد

لزوم عملیاتی کردن دیدگاه‌های قیام عاشورا در علوم مختلف

مدیر کل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی متأثر از فرهنگ عاشورا است بر ضرورت عملیاتی کردن دیدگاه‌های قیام عاشورا در علوم مختلف تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۵۷۰۰۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، رضا محمودی، مدیر کل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت اظهار کرد: انقلاب اسلامی متأثر از فرهنگ عاشورا است و با توجه به سیره امام خمینی(ره) درمی‌یابیم که ایشان در شرایطی که هیچ اراده‌ای قدرت مقابله با دشمن را به ذهن خود راه نمی‌داد با تأسی از قیام سالار شهیدان امام حسین(ع) در جهت ادای تکلیف با حکومت طاغوت به مبارزه برخواست.

مدیر کل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت افزود: این فرهنگ نیز به رزمندگان دوران دفاع مقدس منتقل شد و علی‌رغم تجهیز دشمن و کمبود امکانات در کشور آنها توانستند با پیروی از این دیدگاه به انجام تکلیف و دفاع از کشور پرداخته و توانستند عملیات‌های موفق زیادی را به انجام رساندند.

کارشناس ارشد آموزش پزشکی به خاطرات خود در منطقه دوکوهه اشاره کرد و یادآور شد: ایام محرم در دوران جنگ به دلیل یادآوری حماسه بزرگ کربلا شوق و شور زیادی در بین گردان‌های مختلف برپا می‌شد و به صورت دسته‌های عزاداری در حسینیه دوکوهه گردهم جمع می‌شدند.

محمودی، به حضور پرشور گروه‌های درمانی در بین عزاداران در صحنه‌های جنگ اشاره و بیان کرد: از معجزات قیام سیدالشهداء(ع) این است که در ایام عزاداری ماه محرم همه افراد در شغل‌ها و جایگاه‌های مختلف به طور خودجوش وارد این صحنه می‌شوند.

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس اخلاص و عمل پزشکان نکته مهمی بود که به وضوح دیده می‌شد و گروه‌های بهداری همراه با سیل خروشان مردم در ایام محرم همراه با تمام گردان‌ها و رسته‌ها، مجالس پرشور عزاداری را برپا می‌کردند.

ضرورت عملیاتی کردن دیدگاه‌های قیام عاشورا در علوم مختلف

مدیر کل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت با توجه به تأثیر قیام امام حسین(ع) در جهان و الگوبرداری جوامع از آن گفت: ما مسلمانان و شیعیان باید با پیروی از دیدگاه اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر و ایثار و فداکاری و کاربردی کردن آن در علوم مختلف به ویژه علوم پزشکی بتوانیم خدمت مناسبتری به مردم ارائه کنیم.

کارشناس ارشد آموزش پزشکی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور به خدمات بهداشتی درمانی نیاز دارند ما می‌توانیم با ایثار و فداکاری در حوزه‌های درمانی و جهادی، بیمارستان‌های صحرایی و غیره از آنان پشتیبانی کرده و خدمات لازم را ارائه دهیم.

محمودی، گفت: امروز جامعه پزشکی با ایثار و فداکاری در دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) با حضور در کشور سوریه و مراکز درمانی در خط مقدم مشغول خدمتگذاری هستند و اگر روزی دشمن قصد تجاوز به کشورمان را داشته باشد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر قیام امام حسین(ع) درس‌های زیادی مخصوصاً برای نسل جوان در پی دارد و ما باید بتوانیم با عملیاتی کردن شعار امر به معروف و نهی ازمنکر در زندگی فردی، شغلی و اجتماعی کاربردی کنیم به تکلیف خود در این روزگار عمل کنیم.

 

ارسال نظرات