لاریجانی در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی

وزیر نمی‌تواند برای چگونه صحبت کردن نمایندگان تعیین تکلیف کند

رئیس مجلس تاکید کرد: وزیر نمی‌تواند برای حرف یک نماینده تعیین تکلیف کند. البته گویا آقای ظریف پشت تریبون عذرخواهی کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۴۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری با اشاره به مسائل به وجود آمده در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، گفت: قانون اساسی به نمایندگان اجازه داده است که در هر زمینه‌ای اظهارنظر کنند و یکی از وظایف نظارتی نمایندگان سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص است.

وی ادامه داد: آقای ظریف در جلسه یکشنبه، اظهار کرد که من به شما اجازه نمی‌دهم، چنین سوالی کنید، در حالی که ایشان در چنین جایگاهی نیست که به نمایندگان بگوید، سوال کنند یا سوال نکنند. قانون اساسی اجازه داده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس از لاریجانی درخواست کرد تا از کیان مجلس دفاع کند و گفت: اینکه وزیری به مجلس بیاید و به نماینده‌ای که از نظر اداری در سطح خودش است چنین اهانتی کند و آقای مطهری هم سرسری از آن بگذرد، درست نیست. باید همان لحظه اول کلامش را قطع می‌کرد و به او اجازه نمی‌داد، اینطور فریاد بزند و نمایندگان را زیر سوال ببرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، اظهار کرد: اشکالی ندارد؛ مطلب را بیاورند، بنده ببینم. اگر جمله‌ای که شما گفتید، گفته باشند، حرف نادرستی بوده و وزیر نمی‌تواند برای حرف یک نماینده تعیین تکلیف کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آن ساعت بنده حضور نداشتم اما گویا آقای ظریف پشت تریبون عذرخواهی کرده است. در هر صورت متن را بیاورند ببینیم.

ارسال نظرات