عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضرورت افزایش ضریب بازیافت در میادین نفتی کشور/تاکید بر لزوم بکارگیری تکنولوژی پیشرفته در صنعت نفت

میرزایی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع ضریب بازیافت نفت در کشور گفت: کشور برای توسعه صنعت نفت با محدودیت در سرمایه گذاری و بکارگیری تکنولوژی پیشرفته روبرو است که باید به این مسائل رسیدگی شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۸۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج،جلال میرزایی در خصوص وضعیت برداشت از میادین نفتی گفت:برای برنامه ریزی در زمینه توسعه صنعت نفت، باید ارزیابی کارشناسی شده و دقیقی از میزان منابع موجود در میادین نفتی انجام شود.

 نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر میادین نفتی قدیمی کشور با اُفت تولید روبرو شده اند و ضرورت دارد در این زمینه رسیدگی های لازم انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید پذیرفت ایران از لحاظ برداشت در میادین مشترک با کشورهای خارجی، عقب است.

ضریب بازیافت در میادین نفتی قدیمی، پایین است

میرزایی ادامه داد: ضریب بازیافت در میادین نفتی قدیمی، پایین است و برای خروج از این وضعیت نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است.

وی گفت: در حال حاضر کشور برای توسعه صنعت نفت با محدودیت در سرمایه گذاری و بکارگیری تکنولوژی پیشرفته روبرو است بنابراین باید با حفظ منافع ملی در مقطع فعلی، از ظرفیت شرکت های بزرگ دنیا در موضوعات مذکور استفاده کرد.

میرزایی افزود: در قراردادهای جدید نفتی شرایطی فراهم شده که به نوعی شرکت های خارجی در موضوع اُفت تولید نفت، مسئولیت دارند که این موضوع مهمی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با حفظ منافع ملی باید در قراردادها با شرکتهای خارجی، انگیزه هایی وجود داشته باشد تا همکاری های خوبی انجام شود بطور مثال شرکت های خارجی علاقه به همکاری بلند مدت دارند.

منبع: خانه ملت
ارسال نظرات