فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:

برگزاری دومین اجلاسیه کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری

سردار رضا محمد سلیمانی از برگزاری دومین اجلاسیه کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری همزمان با 15 مهر و سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۷۳۲۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار رضا محمدسلیمانی در گفتگوی با خبرنگار بسیج، فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: یکی از فلسفه های بزرگداشت ها، ترکیبی از ارج گذاری نسبت به گذشته و رشادت های شهدا و ایثارگران است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، آموزش به آیندگان را دومین فلسفه برگزاری مراسم های بزرگداشت دانست و افزود: وظیفه داریم با برنامه های هدفمند یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم. یادبود شهدا، یادبود ارزشهاست.

وی، تأکید کرد: همانگونه که خون امام حسین علیه السلام اسلام را بیمه کرد؛ خون شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس، اضافه کرد: عاشورا برجسته ترین و والاترین مکتب بین ما شیعیان است که تأثیرگذاری بالایی دارد و اکنون نیز فضای کشور و استانمان بوی عاشورایی گرفته و به همین مناسبت دومین اجلاسیه کنگره بزرگ شهدای چهارمحال و بختیاری را در سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان برگزار می کنیم.

وی،‌تقارن این برنامه با هفته دفاع مقدس، دهه نخست محرم و ماه پیروزی خون بر شمشیر را گرامیداشت و با اشاره به برگزاری موفق از نظر کیفی و کمّی کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته، گفت:‌امسال نیز همزمان با 15مهر و سالروز سفر مقام عظمای ولایت به استان، این مراسم با برنامه های ویژه ای در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ضمن دعوت از خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان بعنوان ولی نعمتان جامعه،‌اقشار مختلف مردم و مسئولین برای حضور در این مراسم بزرگ، گفت: یکی از اولویت‌های هر ملتی حفظ آثار حماسی و تکریم قهرمانان ملی، مذهبی و ارزشی در جامعه است.

سردار محمدسلیمانی با بیان اینکه عزت، سربلندی و امنیت کشور مرهون خون شهداست، تأکید کرد: ما وظیفه داریم سیره شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم، خصوصا چهره‌های شاخص را، چون در جامعه‌ای که یاد شهدا به عنوان یک حقیقت معنادار مطرح باشد شکست معنا ندارد و جامعه بدون خوف و حزن به راه خود ادامه می‌دهد.

وی، در ادامه به برخی از آثار و برکات کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: دومین اجلاسیه کنگره شهدای استان، روز پنجشنبه 15مهر همزمان سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری، با برنامه های ویژه فرهنگی و حضور سخنرانان کشوری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود.

ارسال نظرات