رونمایی از ۲ طرح دانش بنیان با حضور استاندار

در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان از ۲ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری هرمزگان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۳۳۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، این محصول ها ،کودهای ارگانیک و پلیمرهای زیستی از جلبک های خلیج فارس و سامانه هوشمند برنامه ریزی عملیات هنگام بود.

جادری استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: پارک های علم و فناوری پلی میان دانشگاه و صنعت هستند که ایده های خلق شده را تبدیل به کالا و به جامعه عرضه می کنند.

وی افزود: استادان دانشگاهی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها باید در زمینه راه اندازی شرکت های دانش بنیان پیش قدم شوند.

استاندار هرمزگان گفت : محصولات دانش بنیان باید در بازار ارائه و به فروش برسند و در این زمینه نیاز است راهکارهای مناسب ارائه و کار تبلیغاتی انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز گفت: شرکت دانش بنیان زیست دریا پروران با هدف بهره‌برداری از پتانسیل‌های زیستی آب‌های دریایی جنوب کشور با تکثیر و تولید جلبک‌ آب‌ دریا محصولات کشاورزی، داروسازی، پزشکی و آرایشی تولید کرده است.

علی فتاح افزود: این شرکت با دستیابی به بیوتکنیک‌های کشت برخی از جلبک‌های ماکروسکوپیک خلیج فارس موفق به استحصال ۲ نوع کود ارگانیک مایع و جامد از جلبک‌های قرمز و قهوه ای خلیج فارس شده است.

وی گفت : این شرکت با استفاده از جلبک‌های مورد اشاره پلیمرهای زیستی مانند آگار، آلژینات و کاراجینان را نیز استحصال کرده و آماده تجاری سازی این محصولات است.

مصرف کودهای ارگانیک جلبکی اثرات مخرب کودهای شیمیایی را کاهش می‌دهند و به طور چشمگیری کمیت و کیفیت محصولات باغی و زراعی را افزایش می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: از هر هکتار مزرعه کشت جلبک حدود ۲ تن آگار قابل استخراج و استحصال است که با قیمت هر کیلوگرم بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وی در ادامه به رونمایی از سامانه هوشمند برنامه‌ریزی عملیات هنگام اشاره‌کرد و گفت: این سامانه در شرکت زمان پردازان اسپادان طراحی شده است.

این مقام مسئول افزود: این سامانه دارای ماژو‌ل‌های زمان بندی و تخصیص منابع سرویس‌های تعمیراتی، برنامه‌ریزی تولید، برنامه‌ریزی اقدامات واحدهای ستادی سازمانی، برنامه ریزی پروژه‌ها و برنامه‌ریزی اتاق عمل است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: بکارگیری نرم افزار هنگام ، در سازمان‌ها منجر به افزایش چشمگیر بهره وری، کاهش هزینه های اجرا، تخصیص بهینه منابع به فعالیت‌ ها، کاهش زمان برنامه ریزی، تامین اهداف مختلف مدیران و ایجاد چابکی در محیط کار می‌شود.

وی گفت: این پارک آماده اعطای تسهیلات به ایده های جدید نخبه ها واعضای هیات علمی در هر ۱۳ شهرستان استان است.

علی فتاح گفت: از این پس روند ثبت اختراعات نیز در استان انجام می گیرد.

هم اکنون در هرمزگان ۸۵ شرکت خصوصی و ۱۵ شرکت دانش بنیان با پارک علم و فناوری همکاری می کنند.

این شرکت های سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان گردش مالی دارند و برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد کرده اند.

ارسال نظرات