حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با«بسیج»:

مداحان با مطالعه منابع تاریخی از ایجاد شبهات برای مردم جلوگیری کنند

کارشناس مذهبی گفت: روضه خوان باید منابع را قبل از بیان به طور دقیق مطالعه کند تا باعث ایجاد شبهه در بین مردم نشود، زیرا برخی از مداحان روضه هایی را می خوانند که بر اساس مطالعه و تمرکز نیست.
کد خبر: ۸۷۵۸۰۵۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

حجت الاسلام ابوالقاسم خوش خلق کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص مسئولیت سنگین مداحان و روضه خوان ها و همچینین نقش تواضع و خلوص آنها در تاثیرگذاری بر مردم اظهار داشت: وظایف سخنرانان و مداحان در ایام محرم و صفر بسیار سنگین تر می شود مداح با اخلاص نتیجه بهتری در مجالس عزاداری می گیرد.

وی با تأکید بر لزوم مطالعه دقیق منابع تاریخی و مقاتل توسط روضه خوان ها افزود: یک مداح، روضه خوان و یا سخنران باید منابع را قبل از بیان به طور دقیق مطالعه کند تا باعث ایجاد شبهه در بین مردم نشود، زیرا برخی از مداحان روضه هایی را می خوانند که بر اساس مطالعه و تمرکز نیست، لذا روضه ها باید کاملاً مشخص و از مقاتل مورد تأیید خوانده شود.

این کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد: در مجالس روضه و عزای اباعبدالله (علیه السلام) باید سعی شود مقام و منزلت امامان معصوم(علیهم السلام) پایین نیاید زیرا برخی روضه ها و اشعاری که خوانده می شود با شان و مقام ائمه اطهار در تضاد است بنابراین ضروری است مداحان ما از خواندن مقاتل و کتب تاریخی نا معتبر اجتناب کنند و به اندازه کافی اطلاعات کسب کنند.

حجت الاسلام خوش خلق در خاتمه بیان داشت: متأسفانه در چند سال اخیر یک سری بدعت ها در عزاداری ها ایجاد شده که تقریبا همه علما هم آن را حرام می دانند زیرا باعث موجب پایین آمدم مقام و شأن اهل بیت (ع) می شود و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بر از بین رفتن بدعت ها تا حد ممکن تاکید کرده اند.

ارسال نظرات