بسکابادی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

توسعه تولید زعفران در خراسان رضوی با "همگام با کشاورز" بسیج

مسوول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورز پیشرو در شهرستان تربت حیدریه در استان خراسان رضوی توانست توانست از سطح کشت 30 هکتاری ، محصول زعفران، به میزان 31 تن برداشت کند.
کد خبر: ۸۷۵۸۱۸۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

محمد بسکابادی مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: همایش طرح همگام با کشاورز بسیج در جهت علمی کردن کشاورزی برای هر شهرستان، دو بار در سال انجام می‌شود تا بتوانیم گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه زعفران محصول استراتژیک استان خراسان رضوی است افزود: در همایشی که در شهرستان تربت حیدریه در چهاردهم مهرماه سال جاری برگزار گردید به چگونگی علمی سازی کشت زعفران در راستای افزایش میزان تولید زعفران در واحد سطح انجام گرفت در این همایش که تعدادی از اساتید دانشگاه، کارشناسان کشاورزی و مسوولان شهرستانی،  فرمانده سپاه، عده‌ای از کشاورزان زعفران‌کار و یک کشاورز پیشرو حضور داشتند .

بسکابادی خاطر نشان کرد: کشاورز پیشرو در شهرستان تربت حیدریه در استان خراسان رضوی توانسته بود از طریق طرح همگام با کشاورز بسیج، آموزه‌های تجربی خود را علمی سازی کند و از این طریق از سطح کشت 30 هکتاری ، محصول زعفران، به میزان 31 تن برداشت کند؛ لازم به ذکر است شهرستان تربت حیدریه یکی از قطب‌های تولید زعفران محسوب می‌شود.

ارسال نظرات