مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان:

راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها سبب کاهش بزهکاری در هرمزگان می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها سبب کاهش بزهکاری و تغییر نگرش‌ عمومی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۴۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج وبه نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، منصور اخلاقی پور در نشست مشترک اساتید، صاحبنظران و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: مسائل اجتماعی و فرهنگی هر منطقه باید با در نظر گرفتن شرایط و محیط همان منطقه ریشه‌یابی و تحلیل شود و از این منظر برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی می‌تواند راه‌گشا باشد.

اخلاقی پور ضمن تشکر از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان به جهت بسترسازی زمینه این نشست اضافه کرد: البته نباید فراموش کرد که حوزه نظر با عمل بسیار متفاوت هستند و در این زمینه نباید دیدگاه معلول‌نگر و رفع مسئولیت داشت.

وی گفت: اعتبارات و امکانات محدود هستند و باید برای حل آسیب‌ها و مسائل اجتماعی بهترین راه‌حل با کمترین هزینه‌ها را یافت و البته برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی رویکرد حذفی جوابگو نیست بلکه باید با ابزار فرهنگی به سراغ حل مسائل فرهنگی رفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری متعددی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی با رویکرد عملگرایانه در نظر داریم که به زودی آنها را اعلام و اجرایی می‌کنیم.

وی همچنین در بازدید از مراکز مشاوره در کلانتری‌های بندرعباس راه‌اندازی این مراکز را اقدامی موثر در راستای تغییر نگرش عمومی و کاهش بزهکاری عنوان کرد.
ارسال نظرات