گزارش/

تفت رتبه اول پرداخت زکات در استان یزد را کسب کرد/ رتبه اول پرداخت زکات تفت در استان

مدیر کمیته امداد شهرستان تفت از پرداخت بالغ بر 4 میلیارد ریال توسط مردم شهرستان تفت در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۱۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰

به گزارشخبر نگار خبرگزاری بسیج از تفت، محمدحسن وارثی با اشاره به اینکه تفت از شهرستان‌هایی است که شغل اغلب مردم آن کشاورزی است، اظهار داشت: برنامه‌های ترویجی زکات و آگاهی‌رسانی به مردم در زمینه احکام زکات، مشارکت مردم در انجام این فریضه دینی را افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه تفتی‌ها در شش ماه نخست امسال بالغ بر 4 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: تفت رتبه نخست جمع‌آوری زکات در استان یزد را از آن خود کرده است.

وارثی، مشارکت مردم شهرستان تفت را در برنامه‌های عام‌المنفعه بسیار خوب دانست و افزود: مردم تفت در طرح‌های مشارکتی کمیته امداد نیز حضور خوبی داشته‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان تفت با اشاره به اینکه سرفصل‌های مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد گسترده است، عنوان کرد: تفتی‌ها در برخی از این سرفصل‌ها فعال‌تر ظاهر شده‌اند که این امر نشان از نوع‌دوستی و داشتن روحیه نیکوکاری مردم این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه جمعآوری زکات، صدقات، طرح رضوان و کمک به احداث منازل مددجویی، طرح اکرام ایتام، محسنین، اطعام، طرح کوثر و تامین جهیزیه، شفاء و کمک به درمان مددجویان، نذر قربانی، عقیقه و ... از مهم‌ترین طرح‌های مشارکتی است، بیان کرد: تفتی‌ها در این طرح‌ها مشارکت بسیار خوبی داشته‌اند.

وراثی، شرکت در این طرح‌ها را عامل کاهش فقر در جامعه دانست و تصریح کرد: هرچه مشارکت مردم در اجرای طرح‌هایی که به خدمت‌رسانی به فقرا ختم می‌شود، گسترده‌تر باشد، ریشه فقر سریع‌تر از جامعه جدا می‌شود.

وی، زکات را از جمله این موارد دانست و افزود: خداوند متعال نیز در قرآن کریم به پرداخت زکات و ادای این فریضه الهی توصیه کرده و آن را هم‌ردیف نماز قرار داده است و اگر به این توصیه خدا و رسول خدا عمل شود، فقر به تدریج از جامعه ریشه‌کن خواهد شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان تفت یادآور شد: هر چند شهرستان تفت در چند سال اخیر بیشترین آسیب را از خشکسالی‌های پی در پی دید و این پدیده عامل کاهش چشمگیر محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان شد اما مردم این شهرستان به واسطه روحیه ایمان و تدین خود از پرداخت زکات حتی زکات مستحبی غافل نشدند.

ارسال نظرات