مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

ساخت 1000 کیلومتر راه روستایی در هرمزگان هدف‌گذاری شده است

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ساخت 1000 کیلومتر راه روستایی در این استان هدف‌گذاری شده است که تعریض بخشی از محور ارتباطی رودان از دوراهی کهورستان هم در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۵۸۹۶۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامحسین شیری بعد از ظهر امروز در بازدید از محورهای مواصلاتی شهر رویدر در 120 کیلومتری شمال غرب شهر بندرعباس اظهار کرد: ساخت 1000 کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان هدف‌گذاری شده که پراکندگی اجرای این پروژه‌ها را در کل استان قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان به لحاظ بهره‌مندی از شاخص راه مناسب در کشور دچار محرومیت‌هایی است، افزود: در قالب یک برنامه جامع به دنبال رشد بهره‌مندی مردم مناطق مختلف استان از راه مناسب هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: استان هرمزگان در میان معدود استان‌های کشور است که نسبت جمعیت روستایی به شهری آن بالا است و بنابراین ایجاد امکان تردد مناسب در مسیرها و محورهای روستایی برای رفع مشکلات مردم ساکن در روستاها ضروری است.

شیری عنوان کرد: محور رویدر از دوراهی کهورستان حدود 30 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن بهسازی شده و مصمم هستیم تا 8 کیلومتر از این محور را تا پایان امسال بهسازی کنیم و برای باقی‌مانده آن نیز در سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا با توجه به جمعیت شهر رویدر و ارتقای آن از بخش به شهر شاهد بهبود وضعیت راه این منطقه نیز باشیم.

وی با اشاره به تأثیر راه مناسب در کاهش تلفات جاده‌ای، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت راه‌های استان در تردد ایمن مردم نیز موثر است که امیدواریم با رشد شاخص بهره‌مندی مردم از راه مناسب شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در راه‌های روستایی باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تأکید کرد: بهبود وضعیت راه‌های روستایی یک عزم از سوی دولت است که با جدیت آن را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

وی همچنین گفت: راه عامل توسعه پایدار است و توسعه راه‌های روستایی سبب امکان رسیدن سریع‌تر محصولات کشاورزی به مرکز استان و یا بازارهای هدف می‌شود که به تقویت اقتصاد روستاها نیز کمک فراوانی خواهد کرد.

ارسال نظرات