استمداد از مسئولان خوستانی؛

به داد پسر بچه ۷ ساله اهوازی برسید/ تاکنون وعده استاندار محقق نشده

علیرضا کردانی، پسر بچه ۷ ساله اهوازی است که سال گذشته بر اثر انفجار کپسول گاز دچار ۶۰ درصد سوختگی شد و هم اکنون نیازمند عمل جراحی است اما پدر وی توانایی هزینه های عمل را ندارد.
کد خبر: ۸۷۵۹۲۳۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، با آغاز سال تحصیلی هیچ چیزی جزء بازگشایی مدارس، خرید لباس های نو، کیف و کفش، دفتر و کتاب مدرسه به چشم نمی‌آید و گویا خون تازه‌ای در رگ‌های کشور دمیده می‌شود، همچنین شور و نشاط جدیدی در مدارس و تمام کشور و به ویژه استان خوزستان به وجود می‌آید.

 

برخی بچه‌ها، یعنی کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه ذوق و اشتیاق خاصی دارند و برخی‌ها هم به مقاطع تحصیلی بالاتر می‌روند و می‌خواهند تجربه جدیدی را در زندگی خود آغاز کنند.

 

اما اینجا در دبستان پسرانه توحید شهرستان اهواز واقع در خیابان الله اکبر زیباشهر این شهرستان با موردی برخورد کردم که دل هر بیننده و شنونده‌ای را می آزارد و چشم‌ها منظره دلخراشی را می‌بینند.

 

اینجا دانش آموز ۷ ساله‌ای که تازه به مدرسه پا گذاشته است یعنی کلاس اولی، نه دوستی دارد و نه کسی می‌تواند با او ارتباط برقرار کند و زندگی کودکانه اش تحت شعاع سوختگی صورتش قرار گرفته است.

 

گوشه گیر است و روی میز مدرسه تک و تنها نشسته و کسی هم میزی او هم نمی شود و شرایط سختی را پشت سر می گذارد و پدر او هم دو دستش سوخته است و یک گوش خود را از دست داده و …

 

در ادامه باعبدالحسین کردانی، پدر این دانش آموز کلاس اولی گفت‌وگو کردم که وی با ناراحتی گفت: پارسال در در شب آخر ماه صفر برای گاز گیری خانه، از کپسول استفاده کردم که آن حادثه شوم اتفاق افتاد و سر کپسول گاز خارج و به سمت بخاری گاز پرتاپ و منفجر می شود و 11 نفر از اعضای خانواده دچار سوختگی می‌شوند که علیرضا دچار 60 درصد سوختگی شد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: بنده علیرضا را به بیمارستان های مختلف نظیر استان های اصفهان و شیراز بردم اما پزشکان می گویند، علیرضا باید تا 18 سالگی مورد عمل جراجی قرار گیرد و متاسفانه بنده کارگری بیش نیستم و توانایی تامین مخارج و هزینه ها عمل فرزندم را ندارم.

 

کردانی می گوید بنده دارای دو فرزند و کارگر ساده گروه ملی هستم و هر سه ماه یکبار به ما حقوق می‌دهند که این میزان حقوق حتی کفاف خرج زندگیم را نمی‌دهد چه رسد به تامین هزینه‌های عمل علیرضا!

 

وی افزود: البته بنده با تجویز پزشکان پماد سوختگی مخصوصی بنام "استراتامد" برای مداوی علیرضا تهیه می‌کنم که روزی دوبار از آن استفاده می کند که برای پیشگیری از بدتر شدن پوستش استفاده می کنم که واقعا تامین این پماد برایم سخت شده است چون قیمت آن90 هزار تومان است و برای چند روز بیشتر نیست.

 

پدر این دانش آموز اهوازی همچنین گفت: برای ثبت نام فرزندم خیلی سختی کشیدم زیرا خیلی از بچه ها از علیرضا به دلیل سوختگی صورتش می ترسیدند و مدیر دبستان هم راضی نبود تا خدا خیرش دهد قبول کرد و بچه ام را ثبت نام کرد.

 

کردانی، از مسوولان و به ویژه استاندار خوزستان در خواست کرد برای مداوای فرزندش کاری بکنند. برای پیگیری این موضوع با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این باره صحبت کردم که وی در این زمنیه قول همکاری داد.

 

این مقام مسئول گفت: قرار است به دیدن این دانش آموز بیایم و کل هزینه های درمانش را خواهم داد.

 

گفتنی است: تا این لحظه وعده استانداری محقق نشد و امیدواریم مسوولان استان به ویژه استانداری به داد این دانش آموز اهوازی برسند و هزینه های درمان این دانش آموز را تقبل کنند.

 

خبرنگار سینا تا به نتیجه رسیدن درمان این دانش آموز اهوازی پیگیری خواهد کرد.


ارسال نظرات