مهم‌ترین معروف و درس عاشورا استکبار ستیزی است

امام جمعه شهرستان قیداردرهمایش امر به معروف و نهی از منکر که درشهرستان خدابنده استان زنجان برگزار شد،گفت: استکبار ستیزی مهم‌ترین معروف عاشورا و گمشده امروز جوامع بشری است.
کد خبر: ۸۷۵۹۶۵۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، همایش امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان خدابنده دراستان زنجان با حضور امام جمعه شهر قیدار ،امام  بخش بزینه رود،دادستان،ریاست تبلیغات اسلامی ،اداره اطلاعات ،فرماندهی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران شهرستان خدابنده به همراه روحانیون ومردم و بسیجیان این شهرستان در محل مصلی نماز جمعه با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام طالبی و مداحی مداح اهل بیت اقای عبدی برگزار شد.
 
حجت الاسلام " طالبی" امام جمعه شهرستان قیدار دراین برنامه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به هدف عاشورا عنوان کرد: مهم‌ترین هدف عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود و استکبار ستیزی مهم‌ترین معروف عاشورا و گمشده امروز جوامع بشری است.

وی با اشاره به ۱۳ مهر ماه روز نیروی انتظامی با تبریک به نیروهای انتظامی گفت: اساسی‌ترین کارهای این ارگان حفظ امنیت است و بدون امنیت هیچ چیزی ارزش ندارد.

امام جمعه قیدار اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی تأمین امنیت بوده و یکی از شروط محبوبیت نیروی انتظامی رعایت قانون و اخلاق در اجرای قانون است.

حجت الاسلام  "طالبی" با بیان اینکه امنیت کشور را مدیون شهیدان و فرزندان سلحشوران ایران زمین هستیم، خاطرنشان کرد: مسأله امنیت فراگیر، نیاز مبرم جامعه است و با وجود تلاش‌ها و توطئه فراوان دشمن، ایران توانسته کشوری دور از جنگ و با امنیت کامل باشد.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: اول محرم آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است که به‌دست فراموشی سپرده می‌شود و همه ما باید در احیای این امر مهم که قیام امام حسین (ع) هم به خاطر آن بود تلاش کنیم.

حجت الاسلام بیگدلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده نیز عنوان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است و از ستون های اصلی دین اسلام به شمار می رود و با نهادینه شدن آن در جامعه اسلامی پیشرفت و شکوفایی را در به دنبال خواهد داشت.

وی اذعان داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باعث حفظ و ارتقاء آرمان های اسلامی و انقلابی در جامعه شده و دوری از فرهنگ های آسیب زا در بین مردم را ترویج خواهد داد.

  رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده تاکید کرد: در این راستا اهتمام ویژه ای در تبیین و اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر از ۱۲ مهر تا ۱۸ مهرماه در جهت تبیین جایگاه امربه معروف در ساختار جامعه و تقویت باورها دینی برگزار خواهد شد.


ارسال نظرات