امام جمعه کوثر:

احیای امر به معروف و نهی از منکر شاخصه اصلی قیام عاشورا بود

خطیب جمعه کوثر گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از برجسته ترین و شاخصه های اصلی اباعبدالله الحسین در قیام عاشورا بود که ترویج این هدف والا بین اقشار مختلف بخصوص جوانان از جمله وظیفه ذاتی مسئولین فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۵۹۶۹۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

حجت الاسلام بیگی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کوثرخبر با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی است که همواره باید به این مهم توجه بیشتری داشت؛ چرا که فلسه و اهداف اصلی اباعبدالله الحسین در قیام عاشورا احیای این فریضه الهی بود.

وی ادامه داد: برجسته ترین و شاخصه های اصلی قیام عاشورا ترویج امر به معروف و نهی از منکر بود که امام حسین (ع) ابن فریضه را به بهترین شکل در جهان اسلام احیا ساخته و با شهادت خویش اسلام و ارزش های اسلامی را زنده نگاه داشتند.

امام جمعه کوثر اضافه کرد: ترویج این هدف والا بین اقشار مختلف بخصوص جوانان از جمله وظیفه ذاتی مسئولین فرهنگی است تا امر به معروف و نهی از منکر را که مصادف است با ایام محرم، حسینی وار تبیین کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر توجه به روح معنویت در عزاداری ها را خواستار شد و بدعت و نو آوری در عزاداری ها را عامل اصلی در به انحراف کشیده شدن ارزش های محرم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هدف از محرم و حضور در عزاداری سید الشهدا زنده نگاه داشتن واقعه کربلا است گفت: باید در مجلس عزاداری ها آسیب شناسی کافی از واقعه کربلا صورت گیرد و علل و چگونگی بوجود آمودن آن برای مردم بازگو شود تا بدعت و ها و نوآوری ها که یقیناً یکی از اهداف دشمن در به انحراف کشیدن جوانان از مسیر اصلی عاشورا است برملا شود.

خطیب جمعه کوثر با اشاره به اینکه نباید گذاشت مسیر و هدف اصلی واقعه کربلا توسط یزیدیان زمان به انحراف کشیده شود، گفت: امام حسین (ع) با شهادت خود نشان داد که هیچ بیعتی با یزیدیان نخواهد بست و حال با تامل در عصر حاضر و با اتکا به اهداف حسینیمان تا حسین و حسینیان هست هیچ زمانی با استکبار و ظلم هم پیمان و متحد نخواهیم شد و تا قیامت، حسینیان و شمریان در یک مسیر نخواهند بود.

ارسال نظرات