همزمان با ششمین روز از محرم؛

همایش بزرگ نوجوانان عاشورایی در کوثر برگزار شد

کاروان عزاداری دانش آموزان کوثری با عنوان 'احلی من العسل' در خیابانها و مساجد شهر گیوی برگزار و دانش آموزان با سینه زنی عشق و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۷۵۹۶۹۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، کاروان عزاداری دانش آموزان کوثری با عنوان 'احلی من العسل' در گیوی برگزار و دانش آموزان با اجتماع در مسجد جامع عشق و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.

دانش آموزان به سینه زنی، مداحی، نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ شهدای دشت کربلا پرداخته و یاد این شهدا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن ( ع ) شهید نوجوان حماسه عاشورا را گرامی داشتند.

عبارت 'احلی من العسل' پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل است.

روز ششم محرم متعلق به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) است، نوجوانی 13 ساله ای که در واقعه عاشورا شهادت در راه خدا 'احلی من العسل (شیرین تر از عسل)' اعلام کرد و در این روز نوجوانان و جوانان ایران اسلامی به یاد جوان شهید کربلا با تجمع در حسینیه ها ، مساجد و امامزادگان به عزاداری می پردازند.


 

ارسال نظرات