یکی از ره‌پویان اقتصادی بسیج وزارت نفت در گفت‌وگو با «بسیج»:

تحریم مانع از واردات و فرصتی برای تولید داخلی شد

فردین انوری گفت: یکی از دلایل عمده ساخت دستگاه در این بوده است که به علت تحریم، قادر به واردات دستگاه نبودیم لذا این دستگاه با قیمتی کمتر از نمونه خارجی ساخته شده است که کاربرد چند منظوره دارد .
کد خبر: ۸۷۵۹۹۲۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

فردین انوری از ره‌پویان اقتصادی بسیج وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نمونه اقدامی که بسیجیان انجام داده‌اند، ماشین 50 تنی است که  از یک موتور سه فاز تشکیل شده است و 250 بار قدرت موتور دارد جک‌های ماشین قسمت اصلی دستگاه استو توسط این دستگاه، خودروهای سنگین را جا به جا می‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه نمونه خارجی ندارد افزود: این دستگاه توسط اداره راه و ترابری در لرستان اختراع شده است، دو دستگاه ساخته شد که برف‌های مسیر لوله گذاری را کنترل کنیم.

انوری خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که در مسیر خط  ایجاد شود اعم از پارگی خطوط  توسط این دستگاه در کمتر از یک دقیقه و 45 ثانیه شناسایی و رفع می‌شود برای اینکه آلودگی در محیط زیست  بوجود نیاید  و از این که مواد نفتی کمتر به بیرون ریخته شود جلوگیری می‌کند.

این کارشناس در خاتمه افزود: یکی از دلایل عمده ساخت دستگاه در این بوده است که به علت تحریم، قادر به واردات دستگاه نبودیم لذا این دستگاه با قیمتی کمتر از نمونه خارجی ساخته شده است که کاربرد چند منظوره دارد  نه تنها برای شیرها و برف های مسیر خط  بلکه دستگاه های سنگین را جابجا می‎کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار