اتحادیه صنف آسانسور با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد

آسانسورهای تهران باید شناسنامه‌دار شوند

اتحادیه صنف آسانسور تهران پیش از این آمادگی خود را برای ساماندهی این بخش اعلام کرده و هشدارهای لازم را بارها به‌صورت کتبی و در قالب نامه به مسوولان داده بود
کد خبر: ۸۷۶۰۲۳۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران به‌دنبال بروز حادثه ناگوار در آسانسور غذاخوري مرکزي استادان دانشگاه شريف، به علت نقص فني و سقوط 6 تن از اعضاي محترم هيأت علمي این دانشگاه به طبقه منفي 2، اطلاعیه‌‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران، تنها مرجع صنفی و رسمی صدور پروانه کسب برای متقاضیان و فعالان رسته فروش، تعمیر، نصب، نگهداری، خدمات فنی و تولید آسانسور، پله برقی و بالابر بوده و بر فعالیت‌ اعضای صنف خود نیز نظارت می‌کند.

اعضای این صنف پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی در خانه مهارت آسانسور و کسب مدرك از سازمان آموزش فنى و حرفه‌اى و ديگر تأییدیه‌های لازم، موفق به دریافت پروانه کسب شده و پس از آن نیز، همواره از سوی اتحادیه مورد حمایت و ارزیابی قرار می‌گیرند، به‌طوری‌ که شورای حل اختلاف اتحادیه در صورت لزوم به شکایات مصرف‌کنندگان و اعضای صنف رسیدگی کرده و در همه حال تلاش می‌کند تا اعضاء علاوه‌‌بر ارائه خدمات فنی مناسب و باکیفیت نسبت به رعایت استانداردها، ضوابط و قوانین فنی و ایمنی، در نهايت بالاترین ضریب امنیت و سلامت را برای استفاده‌كنندگان از آسانسور، پله برقی و بالابر فراهم کنند.

متأسفانه وقوع حادثه دلخراش سقوط آسانسور در دانشگاه شریف و مصدوم شدن 6 تن از فرهیختگان دانشگاهی که می‌توانست جامعه علمی کشور را با تألم دردناک‌تری روبه‌رو کند، بر نگرانى هيأت مديره اتحادیه، به شدت افزوده است؛ نگرانى از این زاویه كه به‌لحاظ خلاءهاى موجود، چنین حوادثی در سال‌های گذشته نیز تکرار شده و در برخی از موارد سبب جان باختن تنی چند از همشهريانمان شده است و از سوی دیگر، بواسطه عدم اجراى كامل قانون نظام صنفى، از سوی افراد غيرمجاز صنفى، متأسفانه باید در آینده منتظر بروز چنین وقایع تلخی بود.

البته اتحادیه صنف آسانسور تهران پیش از این آمادگی خود را برای ساماندهی این بخش اعلام کرده و هشدارهای لازم را بارها به‌صورت کتبی و در قالب نامه به دست‌اندرکاران مسؤول و هم از طریق رسانه‌ها و اخبار سراسرى اعلام و اطلاع‌رسانی کرده و از دستگاه‌های تصمیم‌گیر در این زمینه خواسته تا شرايط مناسبی را برای رسیدگی به وضع آسانسور‌ها در همراهی با اتحادیه فراهم آورند.

همچنين این اتحادیه آمادگی خود را برای بازدید و عیب‌یابی آسانسور‌های شهر تهران که به‌ مانند بمب‌های ساعتی در حال بالا و پایین شدن هستند توسط اعضای دارای پروانه کسب خود اعلام کرده و بار دیگر بر آن تأکید می‌کند. چراکه به‌طور قطع نصابان و فنی‌کاران دارای مجوز از اتحادیه، به ضوابط فنی و آیین‌نامه‌ها آشنا و مسلط بوده و همیشه نسبت به عملکرد خود پاسخگو خواهند بود.

اکنون نیز اتحادیه آماده است تا تیم فنی خود را برای بررسی و بازرسی آسانسورهای دانشگاه شریف به آنجا اعزام کند و در همین‌جا اعلام می‌دارد چنا‌نچه صاحبان، مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور از اعضای دارای پروانه کسب این اتحادیه برای دریافت خدمات فنی مورد نياز بهره گیرند، دچار چنین حوادثى نخواهند شد.

در ضمن اين اتحادیه با سرمایه‌گذاری مادی و معنوی خود، برنامه‌ریزی مناسبی را برای تهیه و صدور شناسنامه فنی آسانسور ممهور به هولوگرام مخصوص از خیلی قبل انجام داده و اکنون آماده است تا با شروع بازدید‌های دوره‌ای این مهم را اجرایی کند. پرواضح است اجرای چنین طرح بزرگى، نیازمند یاری و همراهی دستگاه‌های مسؤول چه در حوزه استاندارد و چه در بخش شهری و ایمنی است. در اين ميان تلاش، همفكري و ياري اداره كل استاندارد استان تهران، سازمان ملي استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران راهگشا و گره‌گشا بوده و ضروري است همچنان تداوم داشته باشد تا عوايد آن هرچه زودتر نصيب شهروندان گردد.

از فوايد اجرای طرح شناسنامه‌دار كردن آسانسورهاى شهر تهران، استفاده دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری از اطلاعات حاصل از شناسنامه فنی هر آسانسور و برنامه‌ريزى براى جلوگيرى از بروز اين‌گونه حوادث بوده و در هنگام حادثه نيز مى‌تواند باعث کمک‌رسانی سریع و به‌ موقع شود و از تشدید دامنه آن و بروز خطرات و وقایع غیرقابل جبران جلوگیری کند.
اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران بار دیگر دست همکاری خویش را به‌سوی همه مسؤولان مرتبط با صنف آسانسور، دراز کرده و معتقد است با ارائه خدمات فنی سالم، درست و باکیفیت از سوی متخصصان و فنی‌کاران دارای مجوز از سوی اتحادیه، به‌طور حتم دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخ و ناگواری نخواهیم بود. 
ارسال نظرات