خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف ‌و‌‌ امور خیریه میانه:

بصیرت عاشورایی مختص به دهه محرم نیست

خبرگزاری بسیج: رئیس اداره اوقاف ‌و ‌امور خیریه میانه با مهم خواندن موضوع بصیرت، گفت: بصیرت، آگاهی به امام و ولایت است و نمی‌تواند مختص به عاشورا و دهه محرم باشد.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۵۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام عیسی زاده اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و با شعار پاسداری از باورهای دینی و آگاهی از آن‌ها، برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) و همراهانش با بصیرت وارد کربلا شدند و اصل مهم برای ما مسلمانان شناخت امام(ع) و هدفایشان است.

رئیس اداره اوقاف ‌و ‌امور خیریه میانه در خصوص طرح بصیرت عاشورایی، بیان کرد: برنامه های مختلفی برای همه سنین در طرح بصیرت عاشورایی اختصاص یافته چراکه بصیرت فقط مختص اشخاص سالخورده نیست و باید از سنین پایین فرهنگ سازی شود.

وی تشریح کرد: بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی که مرجع و پناهگاه مردم هستند و چون به لحاظ معنوی نزدیک به اهل بیت(ع) هستند به عنوان پایگاه‌هایی برای طرح بصیرت عاشورایی انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام عیسی زاده ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، تعزیه خوانی، روضه خوانی، وقف برای اهل بیت(ع) و تجمع بزرگ هیئات مذهب با شعار لبیک یا حسین(ع) از برنامه هایی هستند که در قالب طرح بصیرت عاشورایی از سوی اداره اوقاف شهرستان تدارک دیده شده‌اند.

به گفته وی، برپایی نماز ظهر عاشورا، خیمه‌های معرفت در آستان مقدس، مشاوره برای خانواده، برپایی غرفه‌های حجاب، برگزاری همایش رهروان زینبی، برگزاری همایش نهضت بیداری با بازخوانی خطبه های حضرت زینب(س) در شهر شام و اجرای برنامه‌ مخصوص برای شیرخوارگان از دیگر آیین هایی است که در طرح بصیرت عاشورایی برنامه ریزی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها