شام غریبان سیدالشهدا در گیوی برگزار شد

همزمان با شام غریبان امام حسین (ع) عاشقان سرور و سالار شهیدان در شهرستان کوثر با روشن کردن شمع به نوحه سرایی و عزاداری پرداخته و در عزای مولای مظلوم خود خون گریستند.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۴۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر،دوستداران خاندان مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) که روز عاشورا در سوگ شهادت امام حسین(ع)عزاداری کرده بودند در این شب نیز با زینب کبری (س) که پس از شهادت امام حسین (ع) در دشت نینوا مسوولیت مهم پیام کربلا را بر عهده داشت همدردی کردند.

مساجد و میادین شهرستان کوثر در شامگاه حزن و ماتم بزرگ مملو از دوستداران سیدالشهدا بود و ارادتمندان حسین بن علی (ع) با حضوری پرشکوه و گسترده عزای سالار شهیدان دشت نینوا را برگزار کردند.

هیات های عزدار در مسیرهای منتهی به مساجد و حسینیه ها به مرثیه خوانی و نوحه خوانی در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرزندان و اصحاب ایشان پرداخته و در وقایعی که شب یازدهم محرم سال 61 هجری قمری گذشت با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم ناله شدند.

شمع به دستن گرفت کودکان و نوجوانان ، آتش زدن خیمه ها و نمایش به اسارت بردن اهل بیت امام (ع) از جمله برنامه های شام غریبان امام حسین (ع) در شهرستان کوثر بود.

در این مراسم که با اجرای تعزیه حرکت کاروان کربلا به سوی کوفه همراه بود عزاداران حسینی با اشک و آه کاروان حسینی را بدرقه می کردند.

باز عاشورا و باز ذوالجناح غرق به خون امام حسین (ع) و تعزیه خوانی، باز عاشورا و طبل و سنج، علم کشی، سینه زنی، زنجیر زنی و با دسته روی به امامزاده ها، باز هم تاسوعا و عاشورای حسینی شد و باز هم شام غریبان حسینی شد و باز هم دل گرفت و چشمان گریست.


 

ارسال نظرات