رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان میناب گفت:

۱۳۵هزار کارآموز در طرح توانمند سازی روستائیان آموزش می بینند

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان میناب از اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان در این شهرستان خبرداد و گفت: 135هزار کارآموز در طرح توانمد سازی روستائیان آموزش می بینند.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۳۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج عباس آرمین در گفتگو با میناب جنوب هدف از اجرای طرح توانمند سازی روستائیان در میناب با هدف تثبیت روستاییان برای زندگی در روستاها،کاهش هزینه های تردد آنان به شهر و افزایش رفاه آنان خبرداد و گفت:  آموزش‌های مداوم و مدونی که در این مراکز ارائه می‌شود می‌تواند توسعه اشتغال و در نتیجه توسعه تولید و در نهایت پیشرفت و توسعه اقتصادکشور را سبب شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان میناب افزود: طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان در مناطق محروم جهت توانمندسازی روستائیان برای اشتغال پایدار و تولید با استفاده از پتانسیل‌و امکانات منطقه برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال باید یکصد و ۳۵ هزار نفر ساعت در بخش صنعت،کشاورزی،فرهنگ و هنر، آموزش بینند گفت: تاکنون بیش از ۷۴ هزار و ۲۴۴ نفر از روستائیان مینابی زیر نظر اساتید مجرب در بخش صنعت طی شش ماهه امسال آموزش آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

آرمین تصریح کرد: یکصد و ۹۶ نفر در رشته های دوزنده کیف، تولید جوانه های خوراکی، اسانس گیری، پرورش گیاهان آپارتمانی در منزل، پیوند زن درختان باغی، تولید کننده خانگی اسانس و عرقیات گیاهی، تکه دوزی بادست، سازنده گلهای کریستالی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، ایجاد کارگاه‌ها و مراکز تولیدی آموزش دیده اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای میناب اذعان داشت: مجموعه فنی و حرفه ای به منظور ایجاد فرصت شغلی با ارائه مهارت های لازم با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات با برگزاری آموزش های فنی و حرفه ای بسیج شده تا چالش های جدی در زمینه بیکاری را مرتفع سازد.

 

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات