امام جمعه بروجرد:

آل‌سعود در حمله به یمن نتوانست به اهداف شوم خود برسد

امام جمعه بروجرد گفت: آل‌سعود در حمله به یمن و کشتار فجیعانه مسلمانان بی‎گناه این کشور نتوانست به اهداف شوم خود از این جنایت دست یابد.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۸۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بروجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: آل‌سعود به حمایت و پشیبانی آمریکا و صهیونیسم بین‎الملل در مدت یک سال و نیم حمله به مسلمانان مظلوم یمن علاوه بر به خاک و خون کشیدن هزاران یمنی زیرساخت‎های این کشور اعم از بیمارستان‎ها، مساجد، مدارس، نیروگاه‎ها و حتی منازل مسکونی را تخریب کرد.

امام جمعه  بروجرد ادامه داد: در روزهای اخیر جنگنده‎های متجاوز سعودی در سایه حمایت‎های بین‎المللی و با تجهیزات نظامی و بمب‎های ساخت آمریکا، انگلیس و غرب با یورش به یک مجلس ختم بیش از 900 نفر را به خاک و خون کشیدند.

ترابی خاطر نشان کرد: متاسفانه سازمان‎های بین‎المللی دفاع از حقوق بشر نیز به سادگی و با اکتفا به اظهار تأسف از کنار این جنایت هولناک گذشتند، حال آنکه همین مجامع بین‎المللی با هدف قرار دادن کشورهای غیر همسو به بهانه‎های واهی و دروغین نقض حقوق بشر جنایات بیشماری را در کشورهای مختلف رقم می‎زنند.

وی به جبهه‎گیری آمریکا در قبال جنایت اخیر سعودی‎ها اشاره و تاکید کرد: این در حالی است که همه دنیا می‎دانند که سعودی در مدت یک و نیم ساله حمله به یمن با چراغ سبز آمریکا به این ملت تجاوز کرده و با حمایت‎ها، پشتیبانی‎ها و سلاح‎های آنها مسلمانان مظلوم و بی‎گناه زیادی را به خاک و خون کشیده‎اند.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: آمریکایی‎ها که پس از یک و نیم سال جنایت و کشتار مردم یمن به اهداف خود در این کشور دست نیافته و با مقاومت جانانه ملت غیور این کشور مواجه شدند، خود مستقیما وارد جنگ با یمن شده‎اند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به برگزاری باشکوه و عظیم آئین عزاداری امام حسین‌ (ع) در جای جای ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: توجه به فلسفه قیام کربلا و اهداف آن حضرت از نهضت عاشورا در اشعار و مرثیه‎های مداحان مشهود بود.

امام جمعه بروجرد با متجلی خواندن جلوه نماز خصوصا نماز ظهر عاشورا در آئین‎های عزاداری کشور خصوصا در شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: برپایی نماز ظهر عاشورا در گوشه گوشه ایران اسلامی اقتدار پیروان اهل بیت علیهم‎السلام را به نماش گذاشتند.

وی برچیدن طبل‎های بزرگ هیأت‎های عزاداری را یکی دیگر از نکات برجسته عزاداری دهه محرم امسال در شهرستان بروجرد خواند و عنوان کرد: حضور اقشار مردم عزادار خصوصا حضور چشمگیر بانوان در نماز ظهر عاشورا از دیگر ویژگی‎های در خور توجه عزاداری امسال بود
ارسال نظرات