رئیس اداره ی مدارس غیردولتی آموزش و پرورش زنجان:

ابلاغ دستورالعمل اجرای فوق برنامه ی خارج از ساعات درسی مدارس غیردولتی در زنجان

دستورالعمل اجرای فوق برنامه ی خارج از ساعات درسی مدارس غیردولتی با هدف بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۱۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره ی مدارس غیردولتی آموزش و پرورش زنجان گفت: فعالیت های فوق برنامه به عنوان یکی از عوامل مهم در کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی و افزایش آگاهی ، دانش و بینش دانش آموزان و ارتقاء توانمندی های علمی ، مهارتی و عملی آنان و نقش موثر آن بر عملکرد مدارس غیردولتی مورد توجه آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان می باشد.

علی بیات افزود: فعالیت های فوق برنامه در دو بخش انجام می پذیرد که بخش اول در دل برنامه درسی و بخش دوم خارج از ساعات درسی مداری می باشد.

وی اظهار داشت: مدارسی مجاز به برگزاری کلاس های فوق برنامه خارج از ساعات مدارس غیردولتی هستند که فضای ، امکانات و تجهیزات مورد نیزا جهت برگزاری و اجحرای صحیح برنامه ها را داشته باشند و عملکرد و کیفیت آموزشی مدرسه در سال تحصیلی گذشته مورد تایید منطقه باشد .

رئیس اداره ی مدارس غیردولتی زنجان افزود:این کلاس های کاملا اختیاری است و باید با اخذ رضایت کتبی از اولیا انجام پذیرد و ضمن اینکه تایید انجمن اولیا و مربیان مدرسه نیز در این خصوص الزامی می باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت:حداکثر ساعات قابل ارائه در دوره ابتدایی 9 ساعت ، متوسطه اول 10 ساعت ، متوسطه دوم 12 و پیش دانشگاهی 16 ساعت در هفته می باشد کلیه فعالیت ها اعم از کلاس های حل تست ، کنکور ، المپیاد ها ، آزمون ها و ... در قالب همین ساعات قابل اجرا می باشد.

گفتنی است، شهریه ی برگزاری کلاس های فوق برنامه ، بر اساس شهریه ابلاغی سال جاری و مطابق دستورالعمل های مربوطه می باشدورعایت میزان ساعات فوق برنامه و شهریه ابلاغی توسط مدارس الزامی است.

فعالیت های فوق برنامه به عنوان یکی از عوامل مهم در کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی و افزایش آگاهی ، دانش و بینش دانش آموزان و ارتقاء توانمندی های علمی ، مهارتی و عملی آنان و نقش موثر آن بر عملکرد مدارس غیردولتی مورد توجه آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار