خبرهای داغ:
پدر شهید مدافع حرم«حامد جوانی» خطاب به سرداران سلیمانی و همدانی:

شهادت پسرم من فضل ربی/ وضعیت حامد کاملا با حضرت ابوالفضل صدق می کرد

خبرگزاری بسیج: پدر شهید مدافع حرم «حامد جوانی» در همایش رهروان زینبی گفت: در جریان صحبت‌هایم با سردار سلیمانی و سردار شهید همدانی که به عیادت حامد آمده بودند، چشم هر دو سردار از اشک پر شده بود؛ در این حال اشاره ای به جسم حامد کرده و گفتم «هذا من فضل ربی» و ما با افتخار سرمان را نزد اهل بیت بلند خواهیم کرد؛ چراکه پسرانمان را برای دفاع از دین و ناموس راهی شهادت کرده و خودمان نیز آماده‌ شهادتیم.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۴۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان،وی اظهار کرد: خاطره‌گویی از فرزند برای پدر و مادر خیلی سخت است، چراکه از بدو تولد تا زمان حیات فرزند، همه لحظه‌ها برای برای پدر و مادر خاطره‌ است.

جوانی با بیان خاطره‌ای از فرزند شهیدش در بیمارستان ادامه داد: در سال 84 حامد را به خاطر اینکه ناخن‌هایش داخل گوشت پایش می‌رفت، او را نزد دکتر بردیم؛ دکتر نیز نسخه‌ای تجویز کرد و گفت که مسئله‌ای بسیار ساده است و بسیار ساده درمان خواهد شد.

وی در این خصوص اضافه کرد: زمانی که فهمیدم نسخه‌ای که دکتر نوشته است در واقع همان عمل جراحی است، بسیار بی‌تاب شده و بی‌قراری کردم، حاضران در بیمارستان مرا دلداری دادند که موضوعی بسیار ساده است و نیازی به بیقراری ندارد؛ من در پاسخ گفتم، این برای شما ساده است، می‌خواهند جگرگوشه‌ مرا به اتاق عمل ببرند.

پدر شهید مدافع حرم جوانی با اشاره به همین ماجرا یادآور شد: من که از یک عمل جراحی ساده برای پسرم بی‌تابی می‌کردم، 10 سال پس از این ماجرا به گونه‌ای پسرم را از سوریه آوردم که هر کس از وضعیت او می‌پرسید، می‌گفتم رجوع کنید به مقتل حضرت ابوالفضل عباس(س)؛ چراکه وضعیت حامد کاملا با حضرت ابوالفضل عباس(س) صدق می‌کرد.

وی با بیان خاطره‌ای از روزهای بستری شدن حامد جوانی در بیمارستان، تاکید کرد: حامد به مدت 41 روز در کما بود که 21 روز آن را در تهران بستری بود، در ایام بستری شدن او روزی از بیمارستان با من تماس گرفتند که اشخاصی برای عیادت حامد آمده‌اند، خودم را به بیمارستان رساندم و سردار سلیمانی و سردار شهید همدانی را نزد پسرم دیدم.

این پدر شهید مدافع حرم ادامه داد: سردار سلیمانی در جریان عیادت از پسرم و در بیان رشادت‌های حامد گفت که «من برای شهادت حامد ناراحت نیستم، ناراحتی من از این است که مجاهدی را از دست دادیم که کم‌یاب بود«.

وی یادآور شد: سردار همدانی نیز در جریان همین عیادت و در وصف ایمان و شجاعت حامد، خاطره‌ای بیان کرد و گفت که «روزی در حرم حضرت زینب(س) نسشته بودیم که حامد جوانی آمد و گفت، چرا نشسته‌اید بلند شوید تا عزاداری کنیم، که حضرت زینب(س) برای تنهایی‌اش دلتنگ نشود».

وی تاکید کرد: از این رو در حرم حضرت زینب(س) عزاداری به پا کردند؛ چرا که امروز حرم حضرت بیش از هر زمان دیگری خلوت بوده و تنها تنی چند از مجاهدان و رزمندگان به زیارت می‌روند.

جوانی یادآور شد: بعد از مراسم، حامد برای نبرد در یک منطقه‌ شیعه‌نشین تحت محاصره اعلام آمادگی کرده و عازم شد که پس از دو روز، محاصره‌ منطقه را شکسته و آزاد کردند؛ پس از بازگشت حامد از نبرد، داعشی‌ها او را با موشک ترور کردند.

این پدر شهید مدافع حرم تشریح کرد: حامد در نبرد شهید نشد، بلکه او را پس از نبرد ترور کردند و دشمنان فکر می‌کردند که یکی از مجاهدان را از صحنه‌ جنگ خارج کرده‌اند در حالی که بعد از آن، و با هر قطره خون شهدای مدافع حرم،صدها مدافع راهی این راه مقدس شده و همواره نیز در جبهه‌های حق علیه باطل حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ورد زبان همه شهدا، دفاع از حجاب بوده است، بیان کرد: شما بانوان اگر می‌خواهید که یاد شهدا را گرامی‌ بدارید، چادر خود را حفظ کنید که این چادر و حجاب، کمر دشمنان اسلام را می‌شکند؛ چراکه حجاب شما رنگین‌تر و تاثیرگذارتر از خون شهیدان است.

تجمع بزرگ رهروان زینبی در آستان مقدس امام‌زاده سید حمزه(ع) تبریز با حضور جمعی از بانوان زینبی برگزار و در پایان نیز از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها