27کارگاه آموزشی سلامت روان برای فرهنگیان استان برگزار می شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 27 کارگاه آموزشی سلامت روان برای فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۲۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

سید بهاءالدین ملک‌حسینی امروز در گفت‌وگو بابسیج با اشاره به اهمیت بهداشت فردی و جمعی اظهار کرد: در دین مبین اسلام نسبت به اهمیت بهداشت دستورات بسیاری دیده می‌شود که بزرگان دین نسبت به آن از جمله بهداشت روان تأکیدات زیادی دارند.

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مکان‌هایی که باید بیش از هر جای دیگر در زمینه بهداشت و پاکیزگی مورد توجه قرار گیرد مدارس است.

این مسؤول در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس در آموزش و پرورش برنامه‌های متعددی در حوزه بهداشت وجود دارد.

 وی به موضوع سلامت روان به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم در امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: آموزش‌ها در زمینه سلامت روان به اولیا و فرهنگیان برای موفقیت دانش‌آموزان در امر تعلیم و تربیت کمک زیادی می‌کند.

این مسؤول از برگزاری تعداد 250 کارگاه سلامت روان در سال جاری در مدارس استان برای اولیا دانش‌‌آموزان خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها در همه مناطق آموزش و پرورش استان برگزار شد.

 وی با بیان این که تعداد 27 کارگاه آموزشی نیز برای فرهنگیان در همین خصوص تاکنون برگزار شده است، افزود: در تعداد 200 آموزشگاه و در مناطق 13‌گانه استان نقاشی همگانی با موضوع آرزوهای من برای دانش‌آموزان برگزار شد.

این معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که از 24 تا 30 مهر هر سال به نام هفته بهداشت روان نامگذاری شده تصریح کرد: شعار امسال «کمک‌های اولیه روانشناختی و سلامت روان برای همه» است.

وی به توجه آموزش و پرورش به مقوله بهداشت روانی تأکید کرد و گفت: سلامت روان از مهم‌ترین موضوعات برای موفقیت در هر کاری به شمار می‌رود که لازم است اولیا و فرهنگیان با اشراف و آگاهی کامل نسبت به این موضوع با دانش‌‌آموزان برخورد کرده و در هنگام مشکلات بتوانند راه‌حل لازم را برای رفع مشکل داشته باشند.

ارسال نظرات