یادداشت/بمناسبت روز جهانی عصای سفید؛

روشندلان جامعه را دریابیم!

روز عصای سفید،روزی برای کسانی که روح پاک و بی آلایششان رهایی از قید و بندهای فریبنده دنیا را تجربه کرده و با گشودن چشم دل، نگاهشان را تنها به ساحت قدسی صاحب نگاه، معطوف کرده اند.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۰۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، بیست و چهارم مهرماه به عنوان روز عضای سفید نامگذاری شده است.روزی که روشن دلان جهانْ طراوت، پویایی و نشاط را به جویبار زندگی فرامی خوانند. در این روز روشن ضمیران فریاد می دارند: ما هم تپیدن قلب زندگی و زدن نیض طبیعت را احساس می کنیم. ما حتّی می توانیم با همین چشمان به ظاهر بسته خویش، در زلال شعور و صفای فطرت خدایی مان، جلال و جمال حضرت حق را بنگریم. می توانیم با چشم لامسه خود با همه کس و همه چیز سخن بگوییم و حتی با تأمل در گردش حکیمانه چرخ روزگار، به مهمانی همه نشانه های خلقت برویم.

عصای سفید چنان پرچمی است که به نشان استقلال در دست روشن دلان به حرکت درمی آید و آینه ای است که قدرت و نعمت خدایی را به تماشای تأمل و تفکر دیگران می گذارد.

روشندلان جامعه اسلامی با چشم دل واقعیت ها را نظاره گرهستند مسولان اهتمام ارزنده ای باید در راستای رفع مشکلات نابینایان وجود داشته باشند و این این یک حق برای این عزیزان بوده که باید شرایط لازم برای زندگی بهتر این افراد فراهم شود.

روز عصای سفید که با هدف اهمیت به نابینایان، توجه بیشتر به مشکلات آنها و ایجاد محیط های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سفید نام گذاری شده است این موقعیت را فراهم می آورد تا کمی بیشتر توجه مسئولان به سمت ایجاد تغیر مثبت در وضعیت نابینایان معطوف شود.

همچنین برخورداری از اشتغال مناسب نیز یکی از مسائل نابینایان هست. درکنار تشکیل خانواده و برای تامین نیازهای خود و خانواده باید به شغلی برای کسب درآمد متکی باشند. از طرف دیگر اشتغال باعث استقلال آنها از دیگران خواهد شد. ولی با این حال می بینیم که بسیاری از نابینایان علی رغم برخورداری از تحصیلات لازم ولی از شغل مناسب برخوردار نمی باشند.

امیدواریم در روز عصای سفید که روز به رسمیت شناختن حقوق نابینایان است عوامل مرتبط در جهت رفع مشکلات نابینایان در زمینه های آموزشی، رفاه و اشتغال تلاش کرده و مشکلات این قشر را به طور جدی دنبال کنند.

نابینایان با وجود داشتن استعدادهای شگرف و مهارت های متعدد نیاز به همدلی دارند تلاش و امید به زندگی، پیشرفت های علمی و فرهنگی از اختراع گرفته تا حفظ قرآن مجید و کسب رتبه های برتر کنکور، تنها بخشی از موفقیت های روشندلان در اجتماع امروز است.

مدیریت پایگاه خبری ارس تبار این روز را بر تمامی روشن دلان عزیز ایران اسلامی تبریک می گوید.

یادداشت:مدیر مسئول

ارسال نظرات