به بهانه روز جهانی «عصای سفید»؛

نابيناياني كه حافظ قرآن شدند

در شهرستان پارس آباد حافظان نابينايي هستند که با وجود کمترین امکانات توانستند کتاب الهي را با وجود همه رنج‌ها و آلام ناشی از بي نصيب بودن چشم حفظ كنند
کد خبر: ۸۷۶۲۱۱۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، ۲۴ مهرماه، بنام روز جهانی نابینایان (عصای سفید) نامگذاری شده است. اﯾﻦ روز در ﺟﻬﺖ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ روﺷﻨﺪﻻن، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ.

هستند افراد نابینایی که با وجود اين سختی‌ها در راه حفظ قرآن و فراگیری این کلام الهی قدم گذاشته‌اند، افرادی که با وجود نابينا بودن و امكانات كم به صورت شنیداری و از طریق استماع به تلاوت‌های قاریان مورد علاقه شان یا به صورت شخصی و یا با تلمذ در محضر اساتید و بهره گرفتن از آنها و یا استفاده از برنامه مؤسسات قرآنی در این راه گام نهاده‌اند.

با همه‌ی این مشکلات، در شهرستان پارس آباد حافظان نابينايي هستند که با وجود کمترین امکانات توانستند کتاب الهي را با وجود همه رنج‌ها و آلام ناشی از بي نصيب بودن چشم حفظ كنند؛ در همين ارتباط کانون بسیج هنرمندان با مشاركت اداره كتابخانه هاي عمومي پارس آباد، براي پاسداشت زحمات اين عزيزان در حاشيه نشست كتابخوان اين شهر در اقدامي ارزشمند به تجليل از روشندلان حافظ قرآن كرد.

اقدامي كه مي تواند موجب تشویق و ترغیب اين روشندلان شده و آنها را مصمم به منظور نشان دادن خود در اجتماع و نمود استعدادهایشان كند.

افشین خاک‌نژاد مسئول کانون بسیج هنرمندان پارس آباد در اين باره مي گويد: خوشحال هستیم که روشندلان سخت‌کوش پارس آبادي به رغم برخی نارسایی‌ها توانستند در عرصه آموزش فهم و علوم قرآنی پیشتاز عمل کنند.

وي ادامه داد: مربی این روشندلان قرآنی خانم ایمانپور از مربیان حلقه صالحین کانون بسیج هنرمندان بوده كه مدت 12 سال است به تدریس قرآن مشغول می باشد و سه سالي است كه مشغول فراگيري قرآن به روشندلان نابينا است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان پارس آباد خاطرنشان كرد: زهرا آقامعلی اوغلی حافظ 3 جزء قرآن، زهرا عظیمی حافظ 2 جزء قرآن، سمیه ایمانپور روخوانی، ثریا عباسی روخوان، حدیقه عالشی روخوانی قرآن، داوود علیزاده 2 جزء قرآن، ایمان علیزاده 2 جزء قرآن، رضا کریم پور روخوانی قرآن و رقیه ایمانپور مربی قرآنی از جمله حافظاني بودند كه تجليل شدند.

در حال حاضر نابینایان با مشکلات زیادی برای زندگی مواجه هستند که تحصیل، اشتغال، ازدواج، مناسب سازی محیط شهری برای تردد، عدم دسترسی به حداقل امکانات و حقوق شهروندی، نبود وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی استاندارد مانند عصا و ... از مهمترین آنها است.



ارسال نظرات