امام جمعه قروه

اسلام مدیون زینب(س) است/ بانوان با حفظ حجاب، زینبی شوند

امام جمعه قروه گفت: ما هر آنچه داریم و هر آنچه که نصیبمان شده است از عزت و کرامت و آزادگی را مدیون اسلام هستیم اما همین اسلام مدیون یک زن به نام زینب(س) است.
کد خبر: ۸۷۶۲۲۴۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حسن باباییان در مراسم همایش بزرگ رهروان زینبی که در آستان امامزاده هاجر و سارا قروه برگزار شد، اظهار داشت: ما هر آنچه داریم و هر آنچه که نصیبمان شده است از عزت و کرامت و آزادگی را مدیون اسلام هستیم اما همین اسلام مدیون یک زن به نام زینب(س) است.

وی با بیان اینکه اگر زینب(س) نبود امروز نامی از کربلا و نامی از حوادث عاشورا نبود، افزود: حضرت زینب(س) جز برای خداوند نمی‌اندیشید و در تمامی لحظاتی که در حوادث عاشورا حضور داشت تنها به خداوند می‌اندیشید.

امام جمعه قروه با اشاره به ایجاد شبهاتی از سوی برخی افراد، خاطرنشان کرد: خاندان پیامبر اسلام(ص) در روز عاشورا و در سخت‌ترین شرایط تنها به دین و به خداوند می‌اندیشیدند و این باید مدنظر همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عزتمندی و آبرومندی مسلمانان به واسطه روشنگری‌های حضرت زینب(س) ایجاد شده است به وظیفه انسان‌ها در برابر اهل بیت(ع) اشاره نمود و ادامه داد: زنان و دختران وظیفه دارند با حفظ حجاب خود پیرو مکتب حضرت زینب(س) باشند و در راستای ترویج این فرهنگ قدم بردارند.

وی افزود: حفظ حجاب و رعایت اخلاق اسلامی برای دختران و زنان ما از واجباتی است که نباید فراموش شود و امر به معروف در اجرای این فریضه الهی ضروری است.

باباییان با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: باید جامعه با امر به معروف و نهی از منکر از آسیب‌های اجتماعی به‌دور باشد و در این میان نقش بانوان با رعایت حجاب قابل توجه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه نیز از حضور 300 بانوی قروه‌ای در این همایش خبر داد.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی در این همایش با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه در ماه محرم و صفر، اظهار داشت: این اداره در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و در راستای اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر ویژه‌برنامه‌هایی دارد که هر ساله در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مساعدت به هیأت مذهبی در دستور کار اداره اوقاف قرار دارد، افزود: همه ساله به هیأت مذهبی دارای مجوز که در خط ولایت و رهبری هستند و از الگوی صحیح عزاداری و دوری از خرافات قدم برمی‌دارند کمک می‌شود که در دهه نخست ماه محرم امسال به 30 هیأت کمک شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه خاطرنشان کرد: اجرای برنامه شیرخوارگان حسینی، تجمع تاسوعای حسینی، برنامه احلی من العسل ویژه جوانان و نوجوانان در پیر بابا قلعه، اجرای نماز ظهر عاشورا و نیز حضور دسته‌جات عزاداری و برپایی خیمه معرفت از برنامه‌های این ایام بوده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف و اجرای ویژه‌برنامه شهادت امام زین العابدین(ع) از دیگر برنامه‌های این اداره بوده است، افزود: تجمع بزرگ رهروان زینبی دیگر برنامه‌ای است که امروز به صورت سراسری در بقاع متبرکه سطح کشور و با شعار لبیک یا زینب در حال برگزاری است.

به گفته ایزدی، این برنامه با هدف ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ترویج فرهنگ عاشورا برگزار می‌شود.


ارسال نظرات