مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میناب گفت:

آموزش صنایع دستی بومی گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر کمیته امداد امام خمنی(ره) میناب گفت: آموزش صنایع دستی بومی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۶۲۴۷۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، محمود جاودان در گفتگو با میناب جنوب با اشاره به برگزاری کلاس مهارت آموزش قالیبافی ویژه بانوان هشتبندی میناب گفت: ۲۰ نفر از بانوان مددجو در منطقه هشتبندی در طرح آموزشی قالیبافی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

مدیر کمیته امداد امام خمنی(ره) میناب افزود: با توجه به استعداد و ذوق  وسلیقه بی نظیری بانوان منطقه هشتبندی در صنایع دستی و بافندگی گام موثری در  جهت توسعه و حمایت بیشتر از آموزش  صنایع دستی تحقق اقتصاد مقاومت مبتنی بر اقدام و عمل می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه هزینه آموزش برای هر نفر ۲۰۰ هزار تومان پیش بینی شده بود اظهار داشت: یادگیری حرفه قالیبافی و ایجاد کارگاه آموزشی و تولیدی اشتغال برای چندین بانوی منطقه هشتبندی را ممکن می سازد.

جاودان یادآور شد: دوره های آموزش قالیبافی با مشارکت  ۲۰ کارآموز خواهر  از در منطقه هشتبندی برگزار شد که در پایان دوره افراد موفق به کسب مدرک فنی و حرفه ای معتبر در این رشته شدند.

وی خاطر نشان کرد: کارآموزان می توانند تسهیلات بانکی به مبلغ ۵ میلیون تومان وام مشاغل خانگی در جهت توسعه و تقویت این رشته با هدف نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در روستاها از امداد دریافت کنند.
ارسال نظرات