خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه:

ترویج کتابخوانی، واجب دینی/احساس وظیفه در خصوص کتابخوانی

خبرگزاری بسیج: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب، کتابخوانی و ترویج آن را وظیفه ملی و واجب دینی خواند و گفت: بیش از همه باید جوانان و نوجوانان در خصوص کتابخوانی احساس وظیفه کنند.
کد خبر: ۸۷۶۲۹۹۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری، کتاب خوانی را آراستن شخصیت انسان به زینت علم و فرهنگ دانست و با اشاره به اهمیت کتاب در آیه های قرآنی، افزود: به وسیله کتاب میراث علمی و فرهنگی جوامع انتقال می یابد.

وی با تأکید بر تخصیص یارانه کتاب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، قیمت بالای کتاب را از جمله ضعف های حوزه کتاب و ضعف های اجتماعی عنوان و اذعان کرد: کتب مفید و با قیمت بالا که مردم نتوانند آنها را تهیه کنند در فرهنگ سازی مؤثر نخواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد از قیمت بالای کتاب، اظهار داشت: مردم و جوانان به جهت قیمت بالای کتاب توان خرید کتاب را ندارند و راه حل این مسأله تخصیص یارانه کتاب است و دولت می تواند در کنار یارانه نان و دیگر موارد یارانه کتاب را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تأثیر بسزایی در توسعه و ترویج کتابخوانی دارد، تصریح کرد: این نمایشگاه برکات فرهنگی و اقتصادی متعددی را به دنبال داشته و زمینه تعامل میان ناشران، محققان و پژوهشگران با مخاطبان را فراهم می کند.

امام جمعه تبریز علت اصلی فرهنگ ضعیف کتابخوانی را دانش ناچیز سلاطین ایرانی در زمان های قدیم دانست و تصریح کرد: ضعف زمامداران کم سواد عامل تضعیف فرهنگ کتابخوانی در کشور بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و قرار گیری یک فقیه جامع الشرائط در رآس آن، پیشرفتهای بسیاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته است.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امروز افتتاح شده و تا یکم آبان ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم مردم، در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تبریز برپاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها