مسئول بسیج دانشجویی استان یزد:

پیاده روی با شکوه اربعین حسینی بستر ساز تمدن نوین اسلامی است

راسخی: راهپیمایی عظیم و تاثیر گذار اربعین حسینی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی و بر محور حق است و باید پیام آن به درستی و در شأن حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) انتقال داده شود و به گوش همه عالم برسد تامظهر بیدارگری و بیداری اسلامی باشد.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۰۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی مسئول بسیج دانشجویی در نشست قرارگاه شهید علم الهدی با حضور مسئولین دانشگاه ها و بسیج دانشجویی و اعضای شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین اجتماع شیعیان و مسلمانان در جهان است، به ضرورت همکاری و تعامل مسئولین دانشگاه ها جهت تسهیل امور حضور موثر دانشجویان در این رویداد حماسی تاکید کرد و با اشاره به این مهم که این اجتماع میلیونی مسلمانان فرصت ارزشمند تبلیغی است اظهار داشت: در حال حاضر همه دشمنان اسلام و در راس ان نظام سلطه و امریکای جنایتکار سعی می کنند پیام اسلام ناب و حقایق ان به گوش مردم دنیا نرسد و از تمام توان رسانه ای خود در این امر بهره می برند و از هیچ حربه ای دریغ نمی کنند.

راسخی تصریح کرد:اما ما نیز در مقابل جریان استکبار از فرهنگ اصیل و منابع عظیم فیض الهی که عبارت هستند از قرآن و عترت و محتوای غنی ائمه اطهار بهره میبریم و در عصر حاضر نیز گفتمان اصیل انقلاب، گفتمان امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری تبیین کننده راه ماست و این تکلیف بر دوش ماست که در انتقال این پیام عظیم الهی و ترویج و تفهیم گفتمان اصیل انقلاب به نسل جدید همه توان و تلاش خود را به کار گیریم.

وی با اشاره به مکاتب رسانه ای دنیا از سه مکتب انتقالی ،همسانی و ماندگاری نام برد و ادامه داد: در مکتب انتقالی فقط بعد انتقال خبر مطرح میشود و قدرت برتر خبری مد نظر است و در مکتب همسانی دشمنان سعی دارند به وسیله این ابزار کلیه مخاطبین خود را همسان با فکر و اندیشه خود کند و به دنبال مسخ فرهنگی مخاطبین خود هستند و این جریان سبک زندگی اسلامی ما را هدف قرارداده است که باید با تبیین و روشنگری به مقابله با ان پرداخت .
مسئول بسیج دانشجویی استان افزود:در این بین، مکتب سوم تحت عنوان مکتب الهی است، که همان مکتب قرانی و سیره ائمه اطهار است و سعی دارد به انتقال پیام بر حسب اموزه های دینی بپردازد که این مکتب ماندگارترین مکتب در حوزه رسانه و انتقال پیام است و چهار ویژگی منحصر به فرد دارد که عبارت است از:حق بودن، مقاومت داشتن، روشنگرانه بودن و در دفاع از ارزش ها مقتدر بودن.

وی در تشریح این ویژگی ها با اشاره به ایه 42 سوره فصلت بیان داشت حق محور بودن این مکتب بر طبق این ایه به این معناست که این جریان با معیار حق حرکت میکند، سکولار نیست در پشت سر و در پیش رو هیچ هدف باطلی را دنبال نمی کند.
راسخی در تشریح شاخص مقاومت به ایه نهم سوره اسرا مبنی بر این که: قطعا اين قرآن كه خود پايدارتر است راه مى ‏نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى كنند مژده مى‏ دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود اشاره کرد و گفت: قران کریم رمز پیروزی را مقاومت و ایستادگی می داند.
مسئول بسیج دانشجویی استان تاکید کرد:سومین شاخص روشنگرانه بودن این مکتب است که لاپوشانی ندارد، شیطنت ندارد و به صراحت به روشنگری و تبیین می پردازد و چهارمین شاخصه دفاع مقتدرانه ار ارزش های توحیدی است که مصداق عبارت قرانی قل هاتوا برهانکم است ؛و با منطق و دلیل به دفاع از ارزشها می پردازد.

راسخی ادامه داد: راهپیمایی عظیم و تاثیر گذار اربعین حسینی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی و بر محور حق است و باید پیام آن باید به درستی و در شأن حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) انتقال داده شود و به گوش همه عالم برسد تامظهر بیدارگری و بیداری اسلامی باشد.


1- لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ
از پيش روى آن و از پشت‏ سرش باطل به سويش نمى ‏آيد وحى [نامه]اى است از حكيمى ستوده[صفات] (۴۲ فصلت)

2-وَنَزَعْنَا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ شَهِيدًا فَقُلْنَا هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ فَعَلِمُوا أَنَّ الْحَقَّ لِلَّهِ وَضَلَّ عَنْهُمْ مَا كَانُوا يَفْتَرُونَ
و از ميان هر امتى گواهى بيرون مى ‏كشيم و مى‏ گوييم برهان خود را بياوريد پس بدانند كه حق از آن خداست و آنچه برمى‏ بافتند از دستشان مى ‏رود ( 75 قصص)
ارسال نظرات