معضل لاینحل پارکینگ در شهر گیوی

شهر گیوی که دارای 4 خیابان اصلی است، کار از پارک دوبله و گاه سوبله نیز گذشته و شهروندان برای پارک خودروی خود به پیاده رو ها نیز رحم نمی کنند.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۴۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، این روزها و درحالیکه قریب به 25 روز از بازگشایی مدارس در شهر گیوی می گذرد معضل نبود پارکینگ در سطح شهر بطوری جدی است؛ اگر وارد یکی از خیابان های پر تردد این شهر شوید، خواهید دید که نبود جای پارک به معضلی لاینحل برایتان تبدیل می شود.

در شهر گیوی که 4 خیابان اصلی دارد، کار از پارک دوبله و گاه سوبله نیز گذشته و شهروندان برای پارک خودرو خود به پیاده رو ها نیز رحم نمی کنند. این معضل در برخی از نقاط شهر از جمله میدان شهرداری، خیابان شهید بهشتی و رجایی جدی تر است.

و اما نخستین پارکینگ شهر که بخشی از آن کارواش اختصاصی، قسمتی از آن پارکینک موتورسیکلت و اتومبیل های تصادفی و بخشی هم عمومی است طی سالهای قبل از سوی بخش خصوصی تدارک دیده شده است که شاید بتواند گره ای از گره های کور این معضل شهری باز کند؛ اما تردد در این پارکینک که در نقطه ای کور در شهر واقع شده خود معضلی برای رانندگان تلقی می شود و چون محوطه اندکی برای پارک وسائل نقلیه دارد هیچگاه توجه اهالی و مسافران را به خود جلب نمی کند.

ترافیک علاوه بر زمانی که از عموم مردم به واسطه انجام امور شهری خواهد گرفت، زمینه ای برای آلودگی هوا خواهد بود و چون جایی برای پارک در خیابان های شهر وجود ندارد راهنمایی و رانندگی نیز بر حسب وظیفه وسائل نقلیه ای که خلاف پارک کرده است را جریمه می کند.

و اما پارکبان ها نیز در شهر گیوی داستان دیگری دارند؛ پارکبان ها سال های قبل برای خیابان های این شهر از سوی شهرداری گیوی تعریف شده بودند که در حال حاضر فعالیتی در سطح شهر ندارند که این امر به معضل ترافیک و ... افزوده شده است.

سخن آخر

مهم ترین راهکار حل معضل پارکینگ در شهر گیوی، ترغیب بخش خصوصی و همچنین حمایت های دولت به ساخت پارکینگ های مسقف و رو باز است و باید دید آیا طی ادوار آینده برای ساخت چنین پارکینگ هایی اقدام می شود یا خیر؟

ارسال نظرات