مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان خبر داد:

بهره‌مندی 1600 مددجوی اردکانی از خدمات آموزش خانواده

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) اردکان از ارائه خدمات فرهنگی بخش آموزش خانواده و مشاوره این نهاد به يك‌هزار و 613 نفر از مددجويان تحت حمایت كميته امداد شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۵۴۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛«يدالله مروتي»، در اين باره افزود: حوزه فرهنگی کمیته امداد اردکان در طول سال با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، اقدام به ارائه خدمات گوناگون مشاوره‌ای به خانواده‌های تحت حمایت در زمینه‌های مختلف از قبیل خانواده، تحصیلی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، شغلی، فرزندپروری می‌کند.

وي هدف از ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را صیانت از سلامت روانی، تقویت عزت نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان در راستای توانمندسازی آنان، تقویت زمینه‌های سازگاری با محیط و روابط بین فردی، کاهش ناهنجاری‌ها ذكر كرد.

اين مسئول با بیان این که ارائه این قبیل آموزش‌ها با موضوعات گوناگون و خاصی انجام می‌شود، ابراز كرد: بحران در خانواده و شیوه‌های مقابله با آن، نشاط معنوی، اثرات تشویق و تنبیه فرزندان، مهارت فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، شیوه‌های همسرداری، مدیریت استرس، شرایط مطالعه بهتر از جمله موضوعات مشاوره ای انجام شده جهت مددجویان است.

وی با اشاره به این که اين آموزش‌ها به منظور ارتقاء سطح نگرش مددجویان به مسائل گوناگون است، افزود: آموزش‌های ارائه شده به صورت چهره به چهره، گروهی و انفرادی و غیرو برای مددجویان انجام می‌شود.

مروتی با بین این که ارائه خدمات آموزش خانواده به جامعه هدف تحت حمایت از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی است، خاطرنشان كرد: طرح نظام جامع آموزش خانواده از سال 1389 در کمیته امداد اجرایی شد که بر این اساس خانواده‌های دارای آسیب اجتماعی شناسایی و توسط کارشناسان مربوطه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به آنها ارائه می‌شود.

وی اظهارکرد: جامعه هدف این طرح جامع آموزشی را زنان سرپرست خانوار، دختران غیر محصل، جوانان در آستان ازدواج، سالمندان و همسران تشکیل می‌دهند که در طی دوره‌های مختلف آموزش‌های مربوطه را فرا می‌گیرند.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را ارتقای شاخص‌های آموزشی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد عنوان کرد و گفت: در این زمینه ارتقای مبانی اعتقادی، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی و فرهنگی خانواده‌ها مد نظر قرار دارد.

مروتي در پايان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برگزار شده شامل دانش قانونی و حقوقی، نقش ایمان در سلامت روان، جرأتمندی و قاطعیت در زندگی، بحران در خانواده و شیوههای مقابله با آن، رفتارهای معنوی با رویکرد شاد زیستن، مدیریت اقتصاد خانواده، معیارهای صحیح انتخاب همسر، نقش توکل بر سلامت روان است.

ارسال نظرات