مسؤول سازمان بسیج کارگری در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

اخراج گسترده کارگران با مدیریت دولتی بر صنایع/ واردات بی‌رویه زمینه بیکاری را فراهم می‌کند

مسؤول سازمان بسیج کارگری با اشاره به تعلیق و اخراج گسترده کارگران مراکز صنعتی در کشور گفت: متأسفانه در دو سال گذشته شاهد اخراج کارگرانی بودیم که در واحدهای صنعتی دولتی مشغول به کار بودند!
کد خبر: ۸۷۶۴۲۱۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

محمد ابراهیم کریمی مسؤول سازمان بسیج کارگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعلیق و اخراج گسترده کارگران مراکز صنعتی در کشور اظهار داشت: متأسفانه در دو سال گذشته شاهد اخراج کارگرانی بودیم که در واحدهای صنعتی دولتی مشغول به کار بودند که اخراج 800 تن از کارگران مجتمع فولاد بناب نمونه ای از این بی تدبیری دولتی است.

وی بیان کرد: اخیراً جلسه ای در خصوص حمایت دولت از کارگران با 50 نفر از نخبگان و کارشناسان حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی داشتیم و راهکارها و نقاط ضعف موجود را بررسی کردیم.

کریمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به قشر زحمت کش کارگر در جامعه،‌ افزود: ایشان فرمودند وقتی کالایی که ما توان تولید آن را داریم با قیمت های مناسب هم می توانیم به مردم عرضه کنیم، واردات چنین کالاهایی به کشور کاملاً ممنوع است. اما دولت توجهی به این سخن رهبر انقلاب ندارد و همین می تواند زمینه بیکاری قشر کارگری ما را فراهم کند.

کریمی تأکید کرد: وقتی جوانان ما و تولیدکنندگان ما می توانند کاری در استاندارد های جهان انجام دهند، واردات ضربه مهلکی به اقتصاد کشور می زند. مدیران صنعتی هم با کمبودهایی که دارند و حمایتی که دولت بایستی انجام دهد را که به عهده نمی گیرد، مجبور می شوند یا از حقوق و مزایای کارگران کم یا مثل مجتمع بناب کارگران خود را اخراج کنند.

ارسال نظرات