رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خبر داد

تغییر مکان دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: در راستای تسهیل دسترسی مردم جهت استفاده از خدمات بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف، دفتر نمایندگی اردبیل به مرکز شهر انتقال یافت.
کد خبر: ۸۷۶۴۲۳۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رامز نصیری صالح با بیان این مطلب افزود: این دفتر در اردبیل، کوچه طوی، ساختمان پزشکان تخصصی و فوق تخصصی طوی، طبقه دوم، شماره 13 مستقر شده و آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

وی با اشاره به اینکه خون بندناف منبع غنی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است تصریح کرد: در حال حاضر بانک خون بند ناف رویان به صورت عمومی و خصوصی به ذخیرهسازی خون بندناف نوزاد اقدام میکند تا برای افراد نیازمند پیوند، مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اضافه کرد: سلول‌های بنیادی با اینکه در اکثر زایمان‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود اما در صورت ذخیره می‌تواند در درمان برخی بیماری‌ها از جمله درمان بیماری‌هایی ‌چون آلزایمر، دیابت، پارکینسون، صدمات نخاعی، سکته‌های قلبی و مغزی، اختلالات پلاسماسل، نقص ارثی پلاکتی، لوسمی حاد و مزمن، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی، بیماری‌های کلیوی و بیماری‌های ارثی مفید باشد.

نصیری صالح با بیان اینکه نیاز به نهادینه شدن فرهنگ ذخیره‌سازی و اهدای سلول‌های بنیادی خون بندناف در استان احساس می‌شود گفت: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصتی طلایی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند می‌باشد.

وی کسب اطلاعات لازم در مورد ذخیره‌سازی خون بندناف را برای والدین ضروری خواند و خاطرنشان کرد: متقاضیان ذخیره بانک خون بند ناف برای تماس با این دفتر می‌توانند با شماره تلفن 09372835632 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات