کونگ فو توای ایرانی در آسیا ثبت شد

نایب رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی، ثبت فدراسیون توآی آسیا به نام ایران خبر داد و گفت: این فدراسیون با عضویت 14 کشور آسیایی ثبت شده است.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۷۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

محسن باقرزاده عصر امروز در بازدید از برخی باشگاه‌های کونگ‌فو این شهر، اظهار کرد: روسای هیأت‌های ورزشی باید با تعامل مستمر با اداره کل و فدراسیون ورزش سعی کنند مشکلات ورزشی هیات‌های خود را حل کنند.

نایب رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی با اشاره به تقلیل تعداد ورزشکاران رشته کونگ‌فو نسبت به سال‌های گذشته در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: روسای هیات‌ها باید مجددا آمارگیری و لیست ورزشکاران این رشته را به اداره کل و فدراسیون ارائه دهند.

وی کونگ‌فو را از ورزش‌های اصیل ایرانی بیان کرد و یادآور شد: اما در حال حاضر این ورزش با برند چینی در دنیا مشهور است.

این مسوول با بیان اینکه کونگ‌فو از گذشته‌های دور در ایران بوده و ریشه بسیاری از ورزش‌ها در ایران بوده است، گفت: متأسفانه هیچ ورزشی در دنیا به نام ایران ثبت نشده است.

باقرزاده بر تبدیل برند ورزش کونگ‌فو و هنرهای رزمی به نام ایران تاکید کرد و گفت: باید با تلاش و پیگیری‌های لازم این کار صورت گیرد.

نایب رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی در ادامه از ثبت فدراسیون توآی آسیا به نام ایران خبر داد و بیان کرد: پایه این کار به نام ایران ثبت شده است.

وی با عنوان اینکه تا قبل از این کونگ‌فو را در ردیف ورزش‌های همگانی محسوب می‌کردند، بیان کرد: تبدیل وضعیت این ورزش از فدراسیون همگانی به فدراسیون قهرمانی یکی از مهم‌ترین اهداف این کار است.

باقرزاده با اشاره به اینکه فدراسیون توآی آسیا با عضویت 14 کشور آسیایی ثبت شده است، اضافه کرد: با ثبت این فدراسیون به نام ایران از این به بعد مسابقات این ورزش طبق قوانین تدوین شده توسط ایران، در کشورهای آسیایی برگزار می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی با تاکید بر جهانی شدن و ثبت فدراسیون جهانی کونگ‌فو به نام ایران، گفت: کونگ‌فوی ایران باید با تلاش و همت همه ورزشکاران این رشته فراگیر و جهانی شود.

باقرزاده با اشاره به اینکه تعداد کونگ‌فوکاران کهگیلویه و بویراحمد از یک هزار و 229 نفر در سال 93 به 35 نفر در سال 95 تقلیل یافته است، افزود: اگرچه ممکن است لیست بیمه ارسال شده به فدراسیون دقیق نباشد اما به هر حال تعداد آنها کمتر شده است.

وی، به رتبه کهگیلویه و بویراحمد در ورزش کونگ‌فو اشاره کرد و گفت: رتبه ورزش این استان در کشور 30 است و تنها سیستان و بلوچستان بعد از آن قرار دارد.

این مسؤول ادامه داد: این در حالی است که در سال‌های گذشته رتبه این استان در بخش بانوان سوم و در بخش آقایان رتبه چهارم را داشت.

وی از باشگاه‌ها خواست مجدداً آمارگیری کرده و لیست واقعی تعداد کونگ‌فوکاران را به فدراسیون بفرستند.

این مسؤول اضافه کرد: همین آمار نادرست باعث شده تا تعداد ورزشکاران این رشته در فدراسیون نیز غیرواقعی باشد.

باقرزاده با بیان اینکه بیش از 150 هزار کونگ‌فوکاران در سراسر کشور وجود دارد، گفت:  بر اساس آمار بیمه‌ای حدود 76 هزار نفر در سامانه ما ثبت شده است.

نایب رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی با عنوان اینکه هدف فدراسیون نظم و انسجام دادن در کار هیأت‌های ورزشی است، یادآور شد: باید رئیس هیأت‌ها به ویژه این استان تلاش کرده و کونگ‌فو این منطقه را به جایگاه واقعی خود در کشور برسانند.

وی، کونگ‌فو را از رشته‌های اصیل ایرانی عنوان کرد و بیان داشت: با وجود اینکه ورزش‌هایی مانند چوگان، اسب‌سواری یا تیراندازی جزء ورزش‌های اصیل ایرانی است اما ما در این رشته‌ها رتبه‌های جهانی نداریم.

این مسؤول، اضافه کرد: این در حالی است که طبق آمار و نوشته‌های رسیده از گذشته، ایران از حدود 4 هزار سال پیش ورزش‌هایی شبیه المپیک برگزار می‌کرد.

باقرزاده با تأکید بر اینکه باید مدیریت فراگیر در باشگاه‌ها اجرا شود، گفت: نباید تنها یک سبک را مورد توجه قرار داد بلکه باید به همه سبک‌ها به صورت یکسان نگاه کرده و همه را توسعه دهیم.

ارسال نظرات