عضو کمیسیون انرژِی در گفتگو با«بسیج»:

اختلاف بانک مرکزی با وزیر اقتصاد بلای تولید کنندگان شده است

بهرام نیا گفت: خیلی آشکار است که بازار ایران با این تدابیر سطحی، از مشکلات رکود و خراج نشدن از بحران ها امکان پذیر نخواهد بود و باید تامل عمیقی در امور انجام شود.
کد خبر: ۸۷۶۴۸۱۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژِی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیچ درباره کارت های اعتباری خرید کالا که قرار بود حمایتی از تولیدات داخلی شود اما کالاهای خارجی هم به همراه آن فروخته می شود گفت: این که کارت های اعتباری خرید کالا روند غلطی در پیش گرفته است، هیچ شکی در آن نیست و تنها دلیلش اختلاف بین بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی بوده که قربانی جز تولیید کنندگان در این جریان نبوده است.

وی افزود: هدف از ظهور این کارت ها برای تقویت تولید کنندگان داخلی بود ولی نباید گران باشد یا به نوعی که مردم توانایی استفاده از آن را نداشته باشند. طبیعتا با این کارت ها فقط بایستی اجناس ایرانی با آن خریداری شود نه کالاهای خارجی که فقط سودش به جیب دشمن می رود.

بهرام نیا در خصوص سیاستی که کارت های اعتباری خرید کالا برای خارج شدن بازار از رکود داشت گفت: خیلی آشکار است که بازار ایران با این تدابیر سطحی، از مشکلات رکود و خراج نشدن از بحران ها امکان پذیر نخواهد بود و باید تامل عمیقی در امور انجام شود.

این نماینده تاکید کرد: اگر برای حمایت از نولید ملی قرار است کاری انجام شود باید از تولید کننده حمایت شود تا آن ها هم بتوانند با خدمات بیشتری جنس های خود را به مردم عرضه کنند.

ارسال نظرات