امام جمعه دورود:

نقد اگر با پیشنهاد اصلاحی همراه باشد اثر گذار است

امام جمعه دورود گفت: اگر گاها دیده می شود از برخی نقدها استقبال نمی شود به این دلیل است که هیچگونه پیشنهاد اصلاحی همراه آن نیست.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۸۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود با بیان مطالبی پیرامون نقد صحیح گفت:در نقد نیت باید خدایی باشد و غرض ورزی حزبی،گروهی و فردی در آن وجود نداشته باشد که اگر اینگونه باشد هیچ گونه اثری نخواهد داشت.
وی نقد مبتنی بر واقعیت را یکی از اصول مهم انتقاد سازنده دانست و خاطرنشان کرد:به عنوان مثال برخی ها به دولت ایراد می گیرند که چرا بعضی از پروژه ها زودتر به بهره برداری نمی رسند که با توجه به تعدد وظایف دولت و همچنین اعتبارات محدود و وجود برخی تحریم ها می بایست قبل از انتقاد به این واقعیت ها توجه نمود.
حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه در هر انتقادی باید یک پیشنهاد اصلاحی وجود داشته باشد افزود:اگر گاها دیده می شود از برخی نقدها استقبال نمی شود به این دلیل است که هیچگونه پیشنهاد اصلاحی همراه آن نیست.
وی بر لزوم انتقاد پذیری مسئولین تأکید کرد و گفت:اگر مسئولی مورد انتقاد قرار گرفت باید از آن استقبال کند زیرا برخورد با آن باعث بی تفاوتی در جامعه خواهد شد.
خطیب جمعه دورود در ادامه با اشاره به یکی از معضلات شهرستان دورود افزود:یکی از مسائلی که ما در سطح شهرستان می بینیم که هیچ عقلانیتی پشت آن نیست و از نظر شرعی هم مورد تأیید نیست نصب بنرهای بزرگ درگذشتگان در معابر عمومی شهر است.
وی با بیان اینکه این کار قانونی نیست تصریح کرد: به منظور ارتقا فرهنگ جامعه در این موضوع همه شما نمازگزاران وظیفه تبلیغ و اطلاع رسانی را برعهده دارید ضمن اینکه شهرداری دورود هم می بایست ضمن تذکر اقدامات لازم را در جهت جمع آوری این بنرها انجام دهد.

ارسال نظرات