دبیر مجمع نمایندگان استان زنجان:

حفاظت از محیط زیست لازمه حیات مناسب بشری است

امروزه بحث منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست به یک دغدغه جهانی تبدیل شده و حفاظت از محیط زیست لازمه حیات مناسب بشری است.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۲۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر مجمع نمایندگان استان زنجان در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در استانداری، با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه، بر وصول عوارض منظور شده برای مقابله با آلاینده ها تاکید کرد و گفت: این مطالبات باید بطور مناسبی توسط استانداری ، سازمان امور مالیاتی و اداره کل محیط زیست استان وصول و طبق قانون به شهردایها و دهیاریهای مربوطه صرف گردد .

سید مرتضی خاتمی حفاظت از محیط زیست را لازمه حیات مناسب بشری دانست و افزود: امروزه بحث منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است .

وی اظهار داشت: آلاینده های سطح استان زنجان بخصوص شرکتهای سرب و روی، همچون حصاری استان را در بر گرفته و مخاطرات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده اند، چراکه عمده پسماندهای ناشی از فرآوری و برداشت مواد معدنی جزو فلزات سنگین بوده و به طور کامل آب ، خاک ، هوا و درختان را متاثر می کند که برای سلامت مردم بخصوص کودکان و کهنسالان بسیار مضر می باشد .

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود، با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه ، بر وصول عوارض منظور شده برای مقابله با آلاینده ها تاکید کرد و افزود : این مطالبات باید بطور مناسبی توسط استانداری ، سازمان امور مالیاتی و اداره کل محیط زیست استان وصول و طبق قانون به شهردایها و دهیاریهای مربوطه صرف گردد .

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد : حدود 43% از مساحت شهرستان ماهنشان در منطقه حفاظت شده واقع شده و این وضعیت باعث شده مردم بخشهایی از روستاها از حملات حیاط وحش در امان نبوده و علاوه برآن محصولات کشاورزی آنان نیز دستخوش تاراج وحوش شود که لازم است از طریق بیمه ، پرداخت غرامت یا فنس کشی مناطق ، حمایت های لازم در این خصوص انجام پذیرد .

وی افزود : حدود 1% ماهیان قزل آلای دنیا درمنطقه ماهنشان تولید می شود و بسیاری از جوانان این منطقه در این وانفسای بیکاری ، به شغل تولید ماهی و آبزیان اشتغال دارند و متاسفانه بعضاً تمدید مجوز یا عوارضی که طبق دستورالعملهای محیط زیست بر آنان تحمیل می شود ، محدودیتها و ممنوعیت هایی را فراهم می آورد .

تعیین تکلیف دپوی ضایعات شهرک صنعتی سرب و روی، تعیین تکلیف دشت سهرین و مشکلات کشاورزان بخش قره پشتلو و زنجانرود ، تعیین تکلیف توسعه روستایی 33 روستا در مناطق حفاظت شده و تعیین تکلیف نهایی صنایع آلاینده شرق زنجان از دیگر خواسته های دبیر مجمع نمایندگان استان از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود .

ارسال نظرات