خبرهای داغ:
مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی:

باید از ظرفیت های بومی در جهت تقویت هلال احمر استفاده شود

در نشست هیات مدیره هلال احمر آذربایجان شرقی که در ملکان برگزار شد، مدیر عامل استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بومی در جهت تقویت و پیشبرد هلال احمر تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۶۵۶۶۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید کنعانی افزود: در کشور بیشتر بحث آسیب پذیری مطرح است تا حادثه خیزی، بنابراین لازم است نسبت به شناسایی نقاط آسیب پذیر و رفع آنها اقدام و تاب آوری را بالا ببریم.

وی به اولویت های هلال احمر در ملکان اشاره و بیان کرد: اولویت نخست برای هلال احمر ملکان ساخت و راه اندازی انبار امدادی و دپو کردن اقلام امدادی برای روزهای حادثه هست.

کنعانی تصریح کرد: در بحث حوادث جاده ای متولی اصلی امداد جاده ای اورژانس بوده و جمعیت هلال احمر به عنوان نیروی کمک کننده وارد عمل می شود .

وی اظهار داشت: در بحث ساخت پایگاههای امدادی علاوه بر تامین زمین و تامین اعتبار و هزینه لازم برای ساخت، مهمترین بحث هزینه نگهداری و تامین نیروهای پایگاه است که هزینه بسیار بالایی دارد.

مدیر عامل استان خاطرنشان کرد: در بحث امداد روستایی راه اندازی خانه های هلال در دستور کار هلال احمر بوده و ما از هر اقدامی در راستای راه اندازی خانه های هلال استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: اولویت مهم دیگر هلال احمر آموزش های عمومی و همگانی و آموزش های تخصصی است که برای این کاراز صاحبان حرف و کارخانه داران و صاحبان شرکت ها دعوت می کنیم یار و یاور هلال احمر باشند.

سعید کنعانی از شوراها ی اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان ها به عنوان بازوان فکری و پشتیبان هلال احمر در خواست کرد: نسبت به تشکیل مجمع خیرین اقدام کرده و شناسنامه دار کردن املاک و دریافت اسناد مالکیت آنها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت بودجه هلال احمر، گفت: تا اتمام طرح های نیمه تمام، طرح های جدیدی را آغاز نخواهیم کرد و برای تامین منابع لازم جهت اتمام طرح های نیمه تمام از منابع داخلی و تبدیل به احسن نمودن دارایی های ثابت و همچنین از ظرفیت خیرین استفاده می کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها