همزمان با دهه دوم محرم؛

يادواره 75 شهيد حوزه بسيج كربلا در پارس آباد برگزار شد

همزمان با دهه دوم محرم و در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا يادواره 75 شهید حوزه مقاومت بسيج كربلا شهري پارس آباد با سخنرانی امام جمعه مشكين شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۷۴۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، یادواره 75 شهید حوزه مقاومت بسيج كربلا شهري پارس آباد شب گذشته با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسوولان، خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام خميني (ره) پارس آباد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا باوقار امام جمعه مشگين شهر در اين مراسم، برگزاري يادواره شهدا را بهترين راه پاسداشت ارزش‌هاي ديني دانست و گفت: این انقلاب مرهون جانفشانی و فداکاری شهداست و وظیفه همه آحاد ملت، پاسداری از انقلاب و ارزش های امام و شهدا است.

وی، دین داري و دين مداری را رمز ماندگاری شهدا عنوان کرد و افزود: این شاخصه ها امروز باید مورد توجه قرار گیرد و اگر می خواهیم در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم باید به این مؤلفه های مهم سعادت و نیکبختی عمل کنیم.

امام جمعه مشكين شهر با تاکید بر اینکه امروزه مرزهای دفاع از انقلاب با خون شهدای مدافع حرم کیلومترها دورتر از مرزهای کشور است، تصريح كرد: اگر امروز در آرامش هستیم مرهون خون شهدایی هستيم که به عنوان مدافع حرم از گران‌بهاترین سرمایه زندگی خود در راه کسب رضایت الهی گذشته و ادامه دهنده راه رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی شدند.

سرهنگ مطلب شاهي فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد نیز در این یادواره نیز بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد، افزود: برگزاری چنین یادواره هایی در انتقال پیام شهدا به نسل های بعدی و رواج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر است.

وی با اعلام این که شهدا با اهدای خون پاک خود نظام اسلامی را در برابر ترفندها و دسیسه های دشمنان بیمه کرده اند، گفت: عمل به وصایا و پیام های شهدا و نیز صیانت از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه آحاد مختلف جامعه است.

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد همچنين با بيان اينكه مردم پارس آباد در 8 دي يك روز زودتر از ساير شهرهاي كشور به خيابانها آمده و بساط فتنه گران را برچيدند، به نامگذاري اين روز به نام "روز پارس آباد" اشاره و تقديم 255 شهید این شهرستان در راه نظام و انقلاب را سند محکمی در دفتر افتخارات این دیار عنوان كرد.

پخش کلیپ و مداحی از دیگر بخش های این مراسم بود.



ارسال نظرات