مدیر امور عشایر جهاد کشاورزی هرمزگان:

کوچ ۲هزار خانوار عشایری از کرمان به هرمزگان آغاز شد

مدیر امور عشایر جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هر ساله ۲هزار خانوار عشایر کوچنده استان کرمان از مناطق بافت، سیرجان و بردسیر به شهرستان‌های رودان و حاجی آباد کوچ می کنند.
کد خبر: ۸۷۶۶۱۰۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، منوچهر سالاری با بیان اینکه عشایر کوچنده دارای ۳هزارو ۵۰۰راس دام سبک هستند، با تشریح نقش عشایر در فعالیت های تولیدی اظهارداشت: سالیانه قریب به ۸هزارو ۶۴۰تن شیر و ۲هزارو ۹۳۰تن گوشت قرمز توسط عشایر تولید می شود.

سالاری اضافه کرد: یکی از مهمترین فعالیت های خانوار عشایر، تولید صنایع دستی است که سالیانه ۲۱۲متر انواع صنایع دستی  داری از جمله قالی، قالیچه، تابلو فرش، جاجین، پلاس، حصیر و صنایع دستی غیر داری مانند جوراب، خورجین، کلاه و دستکش سالیانه ۱۱۰متر تولید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل شهرک عشایری، برقدار کردن چاههای عشایری، تامین وتوزیع علوفه یارانه دار از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان در سالجاری است.

سالاری گفت : برای تکمیل شهرک عشایری و برقدار کردن چاهها نیاز به بیش از ۵میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تامین اعتبار،این طرح ها اجرایی می شوند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش عشایر در فعالیت های کشاورزی اظهارداشت: عشایر استان سالیانه بیش از ۲۵هزارتن محصولات باغی از جمله خرما، پرتقال ونارنگی و۱۶هزارتن محصولات زراعی مثل گندم وجو تولید می کنند.

سالاری با بیان اینکه مراتع شهرستان رودان و حاجی آباد ۸۰۰هکتار است، افزود: زندگی عشایری خود نمونه ای از سیاست اقتصاد مقاومتی می باشد و بدون شک عشایر می توانند در رسیدن به اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفاء کنند.
ارسال نظرات